Logisch dat je daar van baalt!
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en wat je schrijft, is (helaas) wel normaal. Zeker eerste kindjes huilen vaak veel en moeten enorm wennen aan alle geluiden. Ze slapen met meerdere op een kamer dus worden eerder wakker. Zeker als het thuis altijd stil is tijdens de dutjes, zijn ze geen geluiden gewend tijdens het slapen en worden ze dus wakker na een slaapje van 30 minuten..
De afgelopen 1.5 week was het bij ons op de babygroep ook heel onrustig, er waren baby's die de hele dag gehuild hebben omdat ze opnieuw moeten wennen nu ze 2 maanden niet naar de opvang zijn geweest...
Mijn oudste dochter (nu 2.5 jaar) was ook een zeer slechte slaper op het kinderdagverblijf. Wij hebben toen besloten over te stappen naar een gastouder en dat ging vanaf dag 1 veel beter. Daar slapen ze met max 2 kindjes op 1 kamer (op het kinderdagverblijf met 8-10). Ook mijn jongste dochter (9 maanden) slaapt daar altijd goed en rustig. Ze komen veel relaxter en uitgeruster thuis na een dag bij de gastouder, vergeleken met het kinderdagverblijf.
Dus ik werk zelf op een kinderdagverblijf, maar heb mijn kinderen liever bij een gastouder. Ik weet hoe weinig tijd er op het kinderdagverblijf is voor baby's. We doen keihard ons best, maar met 12 kinderen en daartussen dus baby's die heel veel huilen kun je soms niet anders dan een baby laten huilen, hoe zielig soms ook.
Hopelijk gaat jouw kindje snel beter slapen op het kinderdagverblijf. Geef de leidsters niet de schuld, ze doen echt wel hun best voor je kindje maar ze hebben er helaas niet alle tijd voor met nog zoveel andere kindjes op de groep...
En denk eens na of een gastouder misschien niet beter bij jullie en je kindje zou passen!