Ontregeld door opvang

<p>Hi lieve allemaal,</p><p>Ik moet even mijn verhaal kwijt. </p><p>Onze jongen (8 maanden) is nooit de beste slaper geweest en tijdens de quarantaine tijd hebben we het eindelijk onder controle gekregen. <br />Hij sliep zowaar 45 min in de ochtend en 1,5 uur in de middag. <br /><br /></p><p>Hij heeft vorige week erg veel moeite gehad op het kdv. Bijna de hele dag gehuild en maar 2x een half uur geslapen. <br />Sindsdien is het weer een rommeltje met slapen. Maximaal 30 min per keer en hij is ontzettend moe en ontevreden daardoor. <br /><br /></p><p>Misschien is het gewoon weer wennen, maar ik baal er zo ontzettend van!</p><p>Dank je wel voor het luisteren/lezen ;)</p>

Logisch dat je daar van baalt! 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en wat je schrijft, is (helaas) wel normaal. Zeker eerste kindjes huilen vaak veel en moeten enorm wennen aan alle geluiden. Ze slapen met meerdere op een kamer dus worden eerder wakker. Zeker als het thuis altijd stil is tijdens de dutjes, zijn  ze geen geluiden gewend tijdens het slapen en worden ze dus wakker na een slaapje van 30 minuten..
De afgelopen 1.5 week was het bij ons op de babygroep ook heel onrustig, er waren baby's die de hele dag gehuild hebben omdat ze opnieuw moeten wennen nu ze 2 maanden niet naar de opvang zijn geweest...
Mijn oudste dochter (nu 2.5 jaar) was ook een zeer slechte slaper op het kinderdagverblijf. Wij hebben toen besloten over te stappen naar een gastouder en dat ging vanaf dag 1 veel beter. Daar slapen ze met max 2 kindjes op 1 kamer (op het kinderdagverblijf met 8-10). Ook mijn jongste dochter (9 maanden) slaapt daar altijd goed en rustig. Ze komen veel relaxter en uitgeruster thuis na een dag bij de gastouder, vergeleken met het kinderdagverblijf.
Dus ik werk zelf op een kinderdagverblijf, maar heb mijn kinderen liever bij een gastouder. Ik weet hoe weinig tijd er op het kinderdagverblijf is voor baby's. We doen keihard ons best, maar met 12 kinderen en daartussen dus baby's die heel veel huilen kun je soms niet anders dan een baby laten huilen, hoe zielig soms ook. 
Hopelijk gaat jouw kindje snel beter slapen op het kinderdagverblijf. Geef de leidsters niet de schuld, ze doen echt wel hun best voor je kindje maar ze hebben er helaas niet alle tijd voor met nog zoveel andere kindjes op de groep... 
En denk eens na of een gastouder misschien niet beter bij jullie en je kindje zou passen!

Logisch dat je daar van baalt! 
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en wat je schrijft, is (helaas) wel normaal. Zeker eerste kindjes huilen vaak veel en moeten enorm wennen aan alle geluiden. Ze slapen met meerdere op een kamer dus worden eerder wakker. Zeker als het thuis altijd stil is tijdens de dutjes, zijn  ze geen geluiden gewend tijdens het slapen en worden ze dus wakker na een slaapje van 30 minuten..
De afgelopen 1.5 week was het bij ons op de babygroep ook heel onrustig, er waren baby's die de hele dag gehuild hebben omdat ze opnieuw moeten wennen nu ze 2 maanden niet naar de opvang zijn geweest...
Mijn oudste dochter (nu 2.5 jaar) was ook een zeer slechte slaper op het kinderdagverblijf. Wij hebben toen besloten over te stappen naar een gastouder en dat ging vanaf dag 1 veel beter. Daar slapen ze met max 2 kindjes op 1 kamer (op het kinderdagverblijf met 8-10). Ook mijn jongste dochter (9 maanden) slaapt daar altijd goed en rustig. Ze komen veel relaxter en uitgeruster thuis na een dag bij de gastouder, vergeleken met het kinderdagverblijf.
Dus ik werk zelf op een kinderdagverblijf, maar heb mijn kinderen liever bij een gastouder. Ik weet hoe weinig tijd er op het kinderdagverblijf is voor baby's. We doen keihard ons best, maar met 12 kinderen en daartussen dus baby's die heel veel huilen kun je soms niet anders dan een baby laten huilen, hoe zielig soms ook. 
Hopelijk gaat jouw kindje snel beter slapen op het kinderdagverblijf. Geef de leidsters niet de schuld, ze doen echt wel hun best voor je kindje maar ze hebben er helaas niet alle tijd voor met nog zoveel andere kindjes op de groep... 
En denk eens na of een gastouder misschien niet beter bij jullie en je kindje zou passen!

Hier ben ik dus ook een beetje bang voor. Mijn dochter heeft in de afgelopen 2 maanden ook een mooi ritme gekregen qua slapen (vooral omdat ik zelf bijna altijd thuis was)
Nu gaat ze binnenkort voor het eerst naar het kdv en ze is maandag voor het eerst gaan oefenen. Dit was ook gelijk een slaap momentje maar helaas is het slapen niet gelukt. Gelijk de rest van de dag ontregeld helaas.  
Ik vraag me sowieso af hoe die kindjes met meerderen in 1 ruimte kunnen slapen. Ze houden elkaar toch allemaal wakker zo? ??‍♀️

Ik snap je gevoel..
Ons KDV heeft 2 kamers, een voor rustige lange slapers, en een voor de wat onrustigere kortere slapers...
Mijn zoontje werd met een fase heel snel wakker, kon zelf niet de trap op thuis. Maar een huilend kind in zn oor gaat hij gewoon bij liggen slapen???‍♀️

@CvB wij zitten er ook over te denken om hem naar een gastouder te doen. Lijkt me inderdaad wat rustiger. De twijfel is er alleen omdat hij dan weer moet wennen aan nieuwe mensen en dit vindt hij al zo moeilijk. 

@Neusje, Ik snap dat je het spannend vind! Is het ook, maar misschien gaat het heel goed. 

@Evimetbaby, wat fijn dat het nu zo goed gaat! Slim van de opvang om die kamers zo op te splitsen

Terug
Bovenaan