Ontrekkingsbloeding

<p>Hi meiden,</p><p>ik ben sinds maandag 7 oktober gestopt met de pil. Die woensdag daarna 1 dagje ‘ontrekkingsbloeding gehad’. Ik wil een app bijhouden voor mijn ovulatie, maar vroeg mijzelf af of ik de dag van ontrekkingsbloeding moet opgeven als laatste menstruatie of de laatste dag van mijn vorige menstruatie? <br /><br /></p><p>liefs</p>

@wilkindje Hoe lang duurt dat dan ongeveer? Het was niet echt heel vloeiend. Ik lees namelijk op internet dat dit niet echt 'menstruatie' is dus ik weet niet zo goed of ik dit nu moet rekenen als menstruatie.. 

ik weet niet of je normaal een stopweek had en hoelang die duurde? Maar het kan best hoor 1 dag, het is ook geen echte menstruatie natuurlijk. Maar zou die aanhouden als dag 1 houd er wel rekening mee dat het tot 6 maanden kan duren voor je eerste echte menstruatie bij mij was het 72 dagen. Vanaf dat je eerste menstruatie begonnen is word dat dag 1 en begint eigenlijk voor veel mensen pas de eerste ronde. Het kan dat je lichaam meteen doet wat hij hoort te doen maar daar is helaas nog niets over te zeggen. Ik hoop dat je snel zwanger mag worden ☺️ 

Lastig om te zeggen of die ene dag "meetelt", maar zoals hierboven gezegd: wacht maar eerst even je eerste gewone menstruatie af. Bij mij kwam alles wel direct op gang na het stoppen, ik geloof ca 30 dagen na de pil mijn eerste menstruatie, en de ronde erna gelijk zwanger :)
Als je het fijn vindt om vanaf nu al bij te houden, zou ik denk ik wel vanaf die onttrekkingsbloeding gaan rekenen, maar hou er dus rekening mee dat het nu nog alle kanten op kan gaan.

Thanks voor jullie reacties! Ik houd het voor nu eventjes hij vanaf de ontrekkingsbloeding. Vind het super spannend, maar probeer er ook niet te veel bezig mee te zijn (tot zover het kan). Hopelijk gaat het bij mij ook zo snel, maar we gaan het zien! ?

Laat eerst rustig je menstruatie komen en ga dan rekenen. Bij veel mensen duurt het best lang voordat de cyclus op orde is. Als je er dan nu al zo mee bezig bent dan krijg je nog een zware periode mocht het niet zo snel gang komen
Hoop natuurlijk voor jou dat het snel op gang komt.

Terug
Bovenaan