ontslag nieuwe baan zoeken of thuisblijf moeder worden

hoi hoi

ik zit zoals het er nu naar uitziet over een paar maanden zonder baan en ben nu 8 weken zwanger en al moeder van een kindje van 3
ik zit een beetje te dubben of ik een nieuwe baan ga zoeken of dat ik thuisblijf moeder zal worden.

wat zijn jullie ervaringen als thuisblijfmoeder?
hebben jullie tips/adviveren voor mij.
we moeten nog wel kijken of het finacieel kan.
maar wil eerst weten of ik het zelf echt wil.
mijn man zegt ook dan verwacht ik ook dat ik niks meer hoef te doen in huishouden als ik thuis kom (moet ik hem dan ook gelijk in geven) natuurlijk wil hij wel met ons kindje dingen doen etc maar neit of poetsen/afwassen of stofzuigen.

kus
 
Hoi!

Ik verlies ook mijn baan aan het einde van het schooljaar. Zonder baan lukt bij ons om financiele redenen niet. Ik heb er wel voor gekozen om geen baan in het onderwijs te zoeken, maar om gastouder te worden. Zo ben ik lekker thuis voor mijn kindje, kan ik af en toe toch een wasje draaien en heb ik altijd wat meer kindjes om voor te zorgen, wat ook voor onze uk weer gezellig is!. Natuurlijk ook een leuk inkomen, als ik wat meer kindjes per week op ga vangen.

 
Ik ben al ruim 5 jaar thuis, ik werkte parttime, maar omdat ons dochtertje toendertijds veel ziek was en ik toch thuis moest blijven voor haar, hebben we besloten om mijn baan op te zeggen, maar ik moet zeggen ik was er ook aan toe, ik vond het fijn om thuis te zijn veel tijd te besteden aan mijn dochter, ik ben nu dus al die tijd thuis geweest, we hebben nu een zoontje van 1 en wil nog lang thuisblijven.
Het is neit altijd gemakkelijk heb dit jaar dipje gehad van is dit het nou, elke dag poetsen opruimen eten koken zorgen dat het gezin draaiende blijft.
We hebben ook altijd gezegd dat als ik thuis blijf mijn man niet zoveel hoeft te doen in eht huishouden, maar wel in het weekend meehelpen en in de vakanties. En dat moet je ook echt zeggen want anders heb jij geen vrij terwijl je daar wel recht op hebt.

Maar echt ik zou niet willen ruilen ik vind het heerlijk om altijd bij de kids te zijn om ze op te voeden om ze dingen te leren die ze hebben geleerd van mij, onze dochter vroeg pas waarom ik neit werkte, ik zei is goed ik ga wel werken maar dan moet jij naar tussenschoolse opvang en naschoolse opvang en dat wilde ze toch niet ze vindt het heerlijk dat ik thuis ben, dat ik er altijd ben voor haar.

MAar let wel op dat jij geen huissloof wordt, je man mag in het weekend ook wat doen en in vakanties ook, tenslotte heb jij ook weekend en vakantie.

Succes!!!!
 
Ik geniet van de luxe van het huismoeder zijn. Ja financieel is het misschien iets minder. Maar ik mis geen enkel bijzonder moment van mijn kinderen. Maar ook hier moet mijn man weleens meehelpen. Tuurlijk hoeft hij er 's nachts niet uit en staat zijn potje gekookt. Maar dat wil niet zeggen dat hij daarna met de voetjes omhoog kan gaan zitten. We doen samen de kinderen in bad en naar bed. En als er nog veel werk ligt, helpt hij ook mee. Vergis je niet, je bent 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar voor de kinderen. Dat wil best eens inhouden dat hij ook nog mee moet helpen. Ze maken thuis veel meer rommel. Ik kom echt niet altijd toe aan al het huishouden. Dus in die zin zal hij net zo goed mee moeten doen. Het zijn ook zijn kinderen en zijn huis. Kom op zeg, we leven niet meer in de middeleeuwen.
 
Ik werk thuis, freelance, omdat mijn man vaak lange periodes van huis is. Voor ons is dit ideaal want zo hoeft mijn kindje niet opgevangen te worden en heeft zij nooit het idee dat beide ouders niet thuis zijn. Heerlijk voor ons alledrie. Maar ik zou het ook niet onderschatten. Mijn man zegt vaak lachend dat hij de betere deal heeft van ons tweetjes want je werk is je werk maar je kind vraagt 24/7 je aandacht.

Om diezelfde reden helpt mijn man ook altijd mee als hij thuis is. We hebben wel een werkster, dus poetsen doen we niet. Maar deze maand was hij 3 avonden thuis, dan kookt hij, helpt hij met boodschappen, etc. Wij vinden dit allebei zeer normaal. Ik zou het anders gewoon niet trekken. Dus let wel op wat je afspreekt ;)
Succes met je beslissing!
 
Ik heb zojuist ontslag gekregen, maar zal toch op zoek moeten naar een nieuwe job, anders moet ons huis te koop worden gezet...

Vind t heerlijk thuis, maar mis toch wel collega's om me heen en even wat anders dan alleen maar baby...begrijp me niet verkeerd, we genieten elke dag volop van ons wonder, maar ik ben wel iemand die werken nodig heeft om me goed te voelen..

wel solliciteer ik op iets minder zware functies en hopelijk 3 dagen...maar ja, veel keuze is er niet..

Huishouden doe ik nu, maar mijn man loopt net zo goed naar boven voor de was bijvoorbeeld, dus daar hebben wij geen discussies over gelukkig, nooit gehad ook..

Tis een lastige keuze...als t financieel kan, zou ik een tijd thuis blijven..maar daarna toch weer lekker aan t werk parttime.
 
Hoi!

Hier ook een thuisblijfmoeder. Ik ben sinds juli gestopt met mn werk. Gelukkig loopt ons eigen bedrijf goed, en was het financieel mogelijk om te stoppen. Wel doe ik de administratie ook van ons bedrijf wat me ook zo een paar uur per week kost, maar dat kan lekker gedaan worden op het moment dat het mij uit komt. Het geeft veel meer rust, dat merk ik ook aan de kids (3,5 en 1 jr oud) en we weten net dat we (onverwacht) zwanger zijn van de 3e! Zolang het kan ik wil echt thuis blijven om er voor mn kindjes te zijn. Het is fijn dat de opvang mogelijkheden er zijn, maar je mist zoveel van de snelle ontwikkeling van die kleintjes in de eerste jaren! Ik was bang dat ik mn werk en het contact met collega's en klanten erg zou gaan missen. Het was altijd "mijn" tijd, even geen mama zijn tijdens mn werkdagen. Maar heel eerlijk, ik heb mn werk nog geen seconde gemist. Ik had tegen mn collega's gezegd vaak even langs te komen om te buurten, maar tot nu toe(5 maanden verder) ben ik er 1 of 2x geweest. Ga goed je mogelijkheden na, is het financieel mogelijk en wat lever je in en wat krijg je er voor terug. Succes met je keuze. Kindjes worden zo snel groot, het zou zonde zijn als je daar veel van moet missen!
 
Terug
Bovenaan