ontsluiten in bad / badbevalling?

Hallo allemaal,

Onderstaande tekst had ik ook al op het zwangerforum geplaatst maar dit lijkt me een meer geschikte plek...

"Ik ben benieuwd naar  jullie ervaring met onsluiten in bad en onder water bevallen.

Of je die vooral gebruitk hebt voor de ontsluitingsfase of ook voor de persfase?    
Lukte het je om te persen?
Was het bij je eerste of daaropvolgende kindje
Blijft dat water een beetje warm?
En als je het alleen gebruitk voor de ontsluitingsfase, had je dat dan ook net zo goed in je eigen bad (als je die hebt) kunnen doen of is zo'n bevallingsbad toch prettiger dan een gewoon ligbad?
En heb je een bad gehuurd / gekocht?
Wat voor bad heb je gebruikt?

Ik weet het, veel vragen. Maar ik heb onlangs een video gezien van een waterbevalling en vond het zo rustig en mooi er uit zien. Ben echt helemaal onder de indruk. Mijn verloskundigen vinden waterbevallingen gelukkig heel leuk en willen daar wel aan meewerken. Met name de ontsluiting is volgens hen in bad erg goed en sneller dan normaal. Ze  vertelden wel  dat zij hebben gemerkt dat het vaak niet lukt om ook goed te persen in bad (met name bij je eerste, en het is mijn eerste). Verder vind ik de huurbaden vrij prijzig. Ik zag op internet dat je ook opblaasbare baden kunt kopen (is voordeliger dan bad huren) maar zijn die net zo goed?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

groeten,
Janneke "

Ik heb zelf geen badbevalling gehad,maar heb wel bijna m'n hele bevalling in ons eigen ligbad gezeten/gelegen en zo kon ik wel beter m'n weeen opvangen en ging de ontsluiting vrij snel.
Lijkt me idd ook geweldig een badbevalling maar ook erg duur.
succes er mee.

liefs Tjitske

dus ontsluiten gewoon in je eigen ligbad is ook al heel prettig.... goed om te weten.
Het is inderdaad duur, huren van zo'n bad kost al gauw rond de 200 of 250 euro. Nu zag ik op internet bij mamaenbabybad.nl dat je voor 100 euro ook je eigen opblaasbare bad kan kopen. Ik ben benieuwd of  die net zo prettig en handzaam zijn als die huurbaden.  Weet iemand dat?
100 euro is nog steeds veel geld voor mij, maar dat zou ik er nog wel voor over hebben.

groeten,
Janneke

Ik ben 29 oktober in het kraamhotel in Purmerend bevallen van onze gezonde dochter!
Ik vond het niet fijn om thuis in bad te gaan omdat ik erg opzag tegen het er weer uitkomen, moeten afdrogen, aankleden en weer naar het ziekenhuis en dat met hevige weeen! (Kraamhotel zit hier in het ziekenhuis!) We zijn dus op een gegeven moment richting geboortehotel gegaan en ik heb daar 2x heerlijk in bad gelegen met de straal heerlijk op mn borsten en buik!
Het werkt erg ontspannend (wat de ontsluiting ten goede komt) en ik kon de pijn veel beter opvangen!
De echte bevalling lijkt mij persoonlijk niet fijn in bad omdat ik op het bed via een spiegel mee kon kijken en daardoor heel goed mn persen kon doorzetten.
Het is niet het fijnste gezicht maar het geeft je echt doorzettingsvermogen als je ziet dat je kindje er echt aan zit te komen!
Iedereen ervaart een bevalling anders maar je moet een houding vinden waarin je het beste kunt ontspannen en mijn ervaring was dat dat in bad het beste ging.
Heb ook even onder de douche gestaan en gezeten maar dat vond ik echt niet fijn....
Succes alvast met jullie bevalling! Hoe cliche, je bent alles vergeten zodra je kindje geboren is!!

Liefs L81, Mama van Aimeely!

Terug
Bovenaan