Ontsluiting

Hoi hoi
Ik ben op het moment 36+5 weken zwanger

Maandag ochtend ben ik op controls geweest en werd mij verteld dat ik 1 cm ontsluiting heb. Sinds dat de verloskundige aan mijn baarmoeder mond heb gezeten rommelt het een beedje. Maar nog niet regelmatige weeen.
Gisteren tijdens het douche bloed verloren en gelijk gebeld. Langs gekomen en zat op 1,5 cm.
Maar nu ben ik weer zo nieuwschierig dat ik zelf wel is voel ?. Ik voel echt duidelijk ontsluiting en zelfs het hoofdje van de baby..
Ik heb wel is harde buiken maar niet dat het regelmatig is. Mijn vliezen zijn ook nog niet gebroken en baby beweegt goed.

Ik denk zelf dat ik al meer ontsluiting heb maar vind het zo stom om daarvoor de verloskunige te bellen.. iemand tips voor wat ik t beste kan doen????

Ps: mijn bevalling is medisch doordat bij mijn jongste dochter mijn placenta is blijven zitten.

Ik denk dat je gewoon maar moet afwachten totdat je bevalling echt begint. Die ontsluiting komt vanzelf wel en dat kan even duren. Als je opnieuw bloed verliest, zou ik wel opnieuw even bellen naar de vk.

Ik zou zeggen alleen maar mooi meegenomen dat je al ontsluiting hebt. Des te minder je nog hoeft als het echte werk er is. Hoop voor je dat je wel snel bevalt want snap dat dit ook wel erg spannend is. Succes met de laatste loodjes!

Idd, proberen geen aandacht aan te besteden. Weet je dat (als je niet het eerste kindje is) er vrouwen zijn die weken met 4 cm ontsluiting rondlopen? Zolang je vliezen niet gebroken zijn, maakt dat niets uit. Je hebt echt weeën nodig voor de bevalling en die andere centimeters. Dus ja, een paar cm zonder echt weeën gehad te hebben, scheelt bij de bevalling weer wat weeën ?
Spannend en succes! 

Spannend he? Mijn ontsluiting viel stil bij 4 cm. Ik heb een nacht heerlijk thuis geslapen. Maar man wat was ik daarvan onder de indruk!
Toch is het wel zo. Als het echt op gang komt, dat valt gewoon niet te missen. Gewoon de belinstructies van de verloskundige volgen. En als je bloedt of vruchtwater verliest wel eerder natuurlijk. Wie weet duurt het nog een paar dagen, probeer ook wat ontspanning en afleiding te vinden. 
Succes straks als het doorzet!! 

Terug
Bovenaan