ontsluiting!!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

vorige week had ik op een nacht om de 3 minuten krampen die 1/2 minuut aanhielden. Van 12 tot 4 ongeveer. Daarna hielden ze ook weer op. We waren toen een weekeindje weg dus heb er verder ook geen aandacht aan besteed. Donderdags naar de verloskundige en wat blijkt heb al 1 cm ontsluiting. Mag nu niks meer doen (tillen/sex etc) omdat het nog te vroeg is. Moet nu nog 4 weken. Over 1 week zou het mogen komen zei de verloskundige. Op zich kan het nu ook al maar brengt vaak moeilijkheden met zich mee. Ze kon me niet zeggen of de bevalling nu al op gang was gekomen of niet. Nu heb ik begrepen dat die ontsluiten helemaal niks zegt dat het ook kan dat ik mijn 40 weken gewoon uit zit of nog langer. Heb de laatste week wel wat menstruatieachtige krampen maar verder niks. Vraag me af of iemand het ook gehad heeft? en hoelang daarna bevallen???
moet straks weer naar de verloskundige (moet nu elke week) ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

Goh wat spannend meid,nee ervaring heb ik er niet mee!
Ben benieuwd wat de verloskundige er van zegt morgen,ik zou haar advies zeker opvolgen,en het lekker rustig aan doen!

Sterkte ermee!!

Liefs,Ingrid

Sorry,ik lees dat je straks naar de vk moet,hou je ons op de hoogte??

Hoi,

Bij onze eerste in 2004 waren we een midweekje weg toen ik weeen kreeg. Een paar dagen later kreeg ik ze weer en toen ben ik door de vk onderzocht. Ons zoontje zat toen al helemaal vast in mijn bekken en de baarmoedermond was aan het verstrijken.

En week later ging het weer rommelen en toen had ik ook 1 cm ontsluiting. Ik was toen 30 weken en moest 36 weken volledige bedrust houden. Uiteindelijk is ons zoontje met 38+3 geboren.

Syl

Zo die een cm krijg je al kado. Ik hoop voor je dat de beeb iets eerder komt maar ik heb er geen ervaring mee.

Monique

ja hier nog een hoor, met me dochter, ik had 4 dagen voor de bevalling 1cm ontsluiting en de dag van de bevalling had ik nog controle bij de verlos en zei toen tegen me nou meid die 1 cm ontsluiting betekent helemaal niks hoor dat je binnenkort gaat bevallen, 4 uur later was ik bevallingsweeen aan het wegpuffen, ik was 39 weken en 4 dagen.

Manal

hallo allemaal

zoals beloofd hier een berichtje van mij. Gisteren bij de verloskundige geweest. Alles was op zich wel goed. Kindje was ingedaald (vorige week ook al) maar naar de ontsluiting hebben ze niet meer gekeken. Maakt ook niks uit zei ze. Ik moet gewoon bellen als mijn harde buiken met regelmaat komen enz.. en dan komen ze kijken.
Het kindje lag goed zeiden ze... alleen toen kreeg het kindje de hik (was volgens mij de hik) maar dat zat wel op een hele rare plek zei ze want dat hoor je dan als het met het hoofd naar beneden ligt onderin te voelen en bij mij was dat bovenin. nog iemand anders erbij ook voelen. Nu twijfelen ze dus of het kindje wel echt met het hoofd naar beneden ligt.
vanmiddag voor een echo om het met zekerheid te zeggen. Ze zei ook als ik de hik niet gevoeld had had ik niet getwijfeld maar nu weet ik het gewoo niet. Afwachten dus!!

Spannend hoor, vanmiddag die echo!
Het is ook maar goed dat je kindje de hik kreeg.....want je weet maar nooit.
Laat je weten hoe de echo was?

Groetjes Rinske

Terug
Bovenaan