Ontspannen

Hoi dames!
Vorig jaar juni heb ik een curretage gehad i.v.m. een miskraam van een tweeling. Afgelopen november heb ik ook nog eens een buitenbaarmoedelijke zwangerschap gehad waardoor ik een medicijn kreeg om deze af te breken waarbij je 3 maanden niet zwanger mag worden. We mochten vorige maand eindelijk weer proberen maar helaas niet gelukt. Ik denk de hele dag door aan zwanger worden en kan er maar niet ontspannen in zitten wat ik mijn 3 eerdere zwangerschappen wel kon (ik heb al een dochter van 17 maanden). Het helpt niet dat 1 van mijn beste vriendinnen en collega zwanger is en 2 weken met mij verschilt had als die buitenbaarmoedelijke zwangerschap goed was gegaan. Ik kom haar dagelijks tegen op het werk... Ik ben bang dat ik door het gespannen gedoe zwanger worden tegenhoud.
Iemand tips om het meer los te laten?

Hooi, 
Wat ontzettend heftig om zo achter elkaar mee te maken. Ik vind het niet zo heel gek dat je het niet los kan laten. Kon ik al niet echt nadat de beslissing genomen was en dan heb ik niet zo'n voorgeschiedenis als jij. 
Ik heb geen tips om het los te laten. Ik dacht altijd bij mezelf: hoe meer ik mezelf vertel het los te laten, hoe meer ik dat juist niet doe. Je bent er nu eenmaal mee bezig omdat het zo welkom is. Wellicht dat ontarmen je meer verlossing kan geven? Het via de andere kant benaderen. 
Geen idee hoor... ik hoop dat het snel lukt voor jullie! 

Wat verdrietig om dit te lezen… sterkte met het verlies…
Het is zeker normaal hoe jij je voelt. Het is een hele grote opgave om niet aan te denken.
Ik probeer zelf ook te ontspannen, maar de kinderwens is zo groot dat het niet lukt. Ik merk bij mijzelf dat het bezig zijn met ontspannende dingen, zoals yin yoga, mindfulness of acupressuur wel kan helpen.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb geaccepteerd dat al die ellende gebeurd is, ik kan er toch niks aan doen en ik weet ook dat hoe dan ook alles goed komt. Ik word echt wel weer zwanger alleen kan ik gewoon niet wachten tot het weer lukt. Zeker omdat ik steeds die collega/vriendin van mij tegen kom waardoor ik er toch steeds aan word herinnerd.

3x is scheepsrecht dus Ik ga ervan uit dat het de aankomende keer goed gaat maar ik kan mijn gedachten er niet vanaf zetten en ben continu gespannen hierom. Ik probeer mezelf af te leiden. Dat heeft welgeteld 2 weken geduurd en toen lukte dat niet meer. Nu word ik ook steeds boos op mijzelf dat ik niet kan ontspannen en dat werkt natuurlijk averechts.

Ik ga wat ontspanningsmethoden proberen maar ik ben bang dat ik moet accepteren dat ik gestrest zal zijn tot ik zwanger ben (en dat kan op deze manier lang duren)....

Terug
Bovenaan