Ontsteking placenta

Begin april heb ik met 18+3 een miskraam gehad.
Uit onderzoek van de placenta blijkt dat er een ontsteking zat.

Of de ontsteking is veroorzaakt door de miskraam, of de ontsteking de miskraam in gang heeft gezet, is nog onduidelijk. Hiervoor heb ik bloed moeten prikken en een uitstrijkje laten maken.
Of er iets uitkomt is onbekend. Dit maakt me erg onzeker.

Zijn er meer die hier ervaring mee hebben?

Hoi mamavaneenvlindertje ik heb hier helaas geen ervaring mee. Wat maakt je precies onzeker dat er iets uitkomt of juist niet? Verder wilde ik ook even zeggen dat ik het super erg vind en hoop dat je duidelijkheid kan krijgen. Ik heb zelf 30 maart ons meisje met 18 weken verloren. Wij hebben de zwangerschap beëindigd, omdat ze trisomie 18 bleek te hebben en daarmee niet levensvatbaar was. De weg ernaartoe en alle onzekerheden waren heel zwaar.

Het maakt me vooral onzeker als er niets uit komt. Waar komt dan bijvoorbeeld die ontsteking vandaan.

Ook voor de toekomst bijvoorbeeld wanneer we wel weer een kindje willen.

Dat snap ik vervelend om geen duidelijkheid te krijgen. In ons geval is het edwardssyndroom gewoon pure pech. Wij hebben het dus een plekje moeten geven dat er geen duidelijke verklaring is waarom dit nou bij ons is gebeurd. De kans hierop is sowieso heel klein, maar een volgende zwangerschap (als dat ons gegund is) zal niet gelijk een roze wolk zijn. Ook krijgen wij extra controles in het ziekenhuis met extra echo's. Mocht er niets uit komen kan je altijd vragen of dat voor jullie ook kan bij een volgende zwangerschap misschien dat dit wat rust geeft. Ik weet niet of er bepaalde testen tijdens de zwangerschap gedaan kunnen worden om eerder te kunnen ingrijpen mocht het zich weer voordoen. Wat misschien helpt is om al je vragen op papier te zetten, zodat je die vervolgens kan stellen aan de arts wanneer je die weer spreekt. Dat heeft mij altijd wel ook geholpen om dingen voor mezelf op een rijtje te zetten.