Ontsteking? Schimmel? Luieruitslag?

<p>Ik hoop heel erg dat iemand zich herkend in mijn verhaal. Sinds juni heeft mijn dochter van toen net geen 2 opeens last gekregen van een ontsteking, schimmel of luieruitslag ? Gaat in ieder geval om de anus. Ze doet vreselijk veel moeite om te poepen en heeft 9 vd 10 x niks of een zeer klein drolletje. Ik denk dat ik al 5x bij de huisarts ben geweest en ik ben dus al met die 3 diagnoses naar huis gestuurd en we zijn ondertussen nog geen steek verder. Het enige wat tijdelijk help is de antibiotica crème/zalf. Dan verdwijnt het maaaaarr ik weet dan al dat het na 2 weken weer terug zal komen. Het is vreselijk. Kind krijst moord in brand als ik d’r billen moet schoonmaken. Ondertussen al wel overdag zindelijk. Morgen om 0900u afspraak bij de huisarts omdat ik denk dat het van binnen komt en ze dus een kuurtje moet om de bacterie écht uit te schakelen. Of herkend iemand dit verhaal en zou mij eventueel kunnen helpen! Want aan de huisarts heb ik tot nu toe nog helemaal niks gehad……</p>

Hoe lang smeer de de zalf?
Vaak is het verstandig om deze nog 1-2 weken door te smeren nadat de klachten weg zijn. Omdat je niet kunt zien hoe de ontsteking/infectie zich onderhuids houdt. En dus een groot risico hebt dat na 14 dagen de klachten weer terug komen omdat de infectie nooit volledig is opgelost.

Ik zou ook vragen om te kijken naar de darmen en daar evt iets voor krijgen want zoveel moeite voor af en toe een klein drolletje is ook niet gezond en helpt de pijn zeker ook niet…

En als je al zo vaak zonder succes bent geweest bij de huisarts kun je mss een verwijzing naar de kinderarts krijgen?

Ja we smeren zo als de dokter voorgeschreven heeft, inderdaad langer om er zeker van te zijn maar toch blijft het terug komen. Ga morgen ook vragen of haar ontlasting op kweek gezet kan worden inderdaad. Mijn gevoel zegt gewoon dat het van binnenuit komt of dat de bacterie net te diep zit waar het zalfje niet bij komt zodat we constant 90% uitschakelen en we nooit bij dat laatste stukje kunnen komen ofzo. 

Mijn vriendin had dat met spruw. Het bleef maar terugkomen ondanks langer doorgaan enz. Haar kindje kon amper drinken. Totdat ze ten einde raad het advies van een kennis opvolgde en kokosolie smeerde.. het ging weg en bleef weg. Kokosolie is schimmel dodend. Zij deed t op de speen van het flesje en in het mondje smeren. Ik zou eens proberen om kokosolie op de uitslag rond haar anus te smeren en haar elke dag een theelepeltje geven om evt van binnen uit de schimmel uit te roeien. Misschien vind je t niks hoor.. maar tkan iig geen kwaad.. geeft geen bijwerkingen dus waarom niet?!

Terug
Bovenaan