ontstekingen!!

hallo allemaal,

ik ben gruwlijk sjagerijnig en ik moet het gewoon effe kwijt!!
ben me rot geschrokken het weekend toen we dr achter kwamen dat mijn voorste drie tanden los kwamen te zitten ik met spoed naar de tandarts en die kwam dat mijn hele gehemelte en kaaklijk plus klieren heel erg ontstoken zijn dus ik moest maar naar de huisarts voor een keur of zo...

maar de huisarts heeft niets meegegeven voor de pijn of de ontsteking helemaal niets en ik knap soms van de pijn in mond , hij zei dat hij het af moest wegen tegen elkaar of de pijn of het kind, begrijp me niet verkeerd hoor ik zal nooit iets doen om mijn ukkie in gevaar te brengen maar dit is echt wel effe slikken....
als het over 2 weken niet over is gaan we verder kijken tot die tijd ga ik het wel uit zingen of zo iets....

groetjes chantal
 
Hoi Chantal,

Wat vervelend zeg, tandpijn is toch wel een van de ergere dingen om te hebben. Je mag wel paracetamol slikken (max 3 per dag) en dat is niet schadelijk. Alleen denk ik dat paracetamol niet erg helpt tegen tandpijn.

Ik kom net zelf terug van de tandarts, mijn kies was in tween gebroken. Ik had geen pijn en een afspraak staan voor morgen voor diezelfde kies (ik dacht al dat er iets mis was). Maar ik ben toch naar de dienstdoende tandarts geweest voor een noodvulling. Ik wil absoluut voorkomen dat ik ontstekingen krijg. Met een beetje pech moet die hele kies eruit morgen. We zullen zien.

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen, dit moet enorm moelijk voor je zijn om met pijn te lopen.

Sterkte!

Jane31wk
 
Hallo ,

Ik ben nu 36 weken zwanger en heb vorige week ontzettende kiespijn gehad.Ik heb de hele week met kruidnagels in mijn mond rondgelopen, uiteindelijk is de kies getrokken. Ik had op de dag dat ik naar de tandarts moet de verloskundige gebeld en zij zei dat je per dag 6 paracetamol mocht hebben.Had ik dat maar eerder geweten. Kruidnagels verdoven ietsje maar zijn behoorlijk smerig. Veel sterkte!
 
je mag wel paracetamol hebben,wie weet helpt het de pijn verzachten...je kunt ook wel spoelen denk ik met iets,bel daar je verloskundige maar over op voor de zekerheid,al denk ik dat alleen spoelen geen kwaad kan.....

succes.....
 
Je mag inderdaad 6 paracetamol per dag, maar als je een ontsteking hebt mag je volgens mij ook wel antibiotica hebben, alleen niet alle soorten. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een voorhoofds- en kaakholte ontsteking gehad en kreeg daarvoor in overleg met een waarnemend huisarts (een antroposoof notabene!) een amoxicilinekuur. Daarvan staat al jaren vast dat het niet schadelijk is voor je baby.

Succes!
 
Terug
Bovenaan