ontstekingen

Goedemorgen,

Een vriendin van mij is 2 weken terug 5.5 week te vroeg bevallen van een dochter. Alles is verder goed gegaan, alleen is ze ingeknipt en nu is dat ontstoken. Ze heeft er heel veel pijn aan. Ze gaat 3 keer per dag in sodawater, maar ze loopt krom van de pijn. Toch kan ze niet gewoon in bed rusten, omdat haar dochter nog in het ziekenhuis is, waar ze veel heengaat. Zelf heb ik geen ervaring met inknippen en ontstekingen. Wie wel? Nog tips tegen de pijn? Alvast bedankt

Ik doe de opleiding kraamverzorgster en ben zelf nu 37 weken zwanger...
In mijn stage's heb ik ook een aantal keren meegemaakt dat de vrouw zo'n pijn heeft aan de hechtingen enzo, Wat je kan doen is een kraamverband onder de kraan houden, zodat al dat water er in trekt, en vervolgens in een boterham zakje in de vriezer leggen... Als het eenmaal bevroren is kan je dat er tegen aanleggen, dit verdooft een beetje, en zowieso is koelen bij onstekingen goed... Ik weet niet of iedereen er baat bij heeft maar ik merkte in mijn stage dat het bij de meeste wel hielp!
succes ermee!

Groetjes Nienke

Hoi,

vorig jaar is een vriendin van mij bevallen en haar hechtingen waren ook ontstoken. Zij heeft een aantal keer per dag in de badedas gezeten. De ouderwetse dan, grote groene fles. Dit schijnt echt te helpen. Ik ben in december 7 weken te vroeg bevallen van een dochter. Zij is inmiddels thuis. Ik heb ook last gehad van mijn hechtingen en bij mij hielp tijdens het rusten een ijscompres. Dit verdooft tijdelijk.

Ik wens je vriendin veel succes en beterschap,

Je kan bij de huisarts een verdovend zalfje krijgen, helpt niet voor alle pijn, anders kan ze de hechtingen laten verwijderren, dat heb ik ook laten doen. Genezen duurt langer, maar de pijn is zoooooooooooveel minder

Hoi,
Vorig jaar ben ik ook ingeknipt en had ik heel veel last van de hechtingen(wwarschijnlijk wat te strak gehecht) zonder dat ze ontstoken waren. De verloskundige heeft na 5 dagen al enkele hechtingen verwijderd en dat gaf een enorme opluchting. In het ziekenhuis werd verteld dat alle hechtingen oplosbaar waren maar het schijnt dat de hechtingen die te zien zijn er naar een paar dagen gewoon uitgehaald mogen worden. tegen de ontsteking heb ik helaas geen tips.Ik heb de eerste dagen onder de douche geplast en zo alles gelijk schoongespoeld.
Hopelijk heeft je vriendin hier iets aan.

Bedankt allemaal, ik zal het haar doorgeven. Trouwens, haar hechtingen waren er al uitgehaald. Maar nog heeft ze heel veel last. Het is 1 grote open wond. Maar bedankt. super

hallo,
ja, errug herkenbaar. Bij m'n eerste precies hetzelfde gehad; heb vaak in het sodabadje gezeten en lekker naakt wijdbeens gelegen, lekker lucht erbij. Met een ijscompres opletten bij direct contact met huid want bij mij bleef het compres heerlijk aan m'n wond kleven...
Na twee weken was ik er wel vanaf, dat ze maar niet te lang ermee blijft lopen want dat kan een rottig litteken worden, ook straks bij het vrijen (ook al denk je daar nu nog niet aan...)
Al met al niet zo'n leuke kraamtijd dus voor jouw vriendin ook met dat sjesen naar het ziekenhuis, wat fijn dat jij d'r dan bent om naar d'r te luisteren en d'r op te vangen want ze zal best verdrietig zijn.
En het cliche is waar, als ik nu naar m'n oudste kijk kan ik alleen maar gelukkig zijn en zou ik het zo weer allemaal willen meemaken.
Ik ben bijna 40 weken zwanger van m'n derde dus dit is geen grootspraak want het kan allemaal nog een keertje gebeuren...
Heel veel succes

Terug
Bovenaan