Ontstoken hechtingen na "bijna" totaal ruptuur!

Hey meiden!

Hier zit ik dan, dikke twee weken geleden bevallen en (zoals ik al wel van meerderen lees) nogsteeds een behoorlijk pijnlijke onderkant!!!!!!!! Ben eergister naar huisarts geweest omdat het zo begon te branden en te jeuken aan de binnenkant. Het trok ook erg, want er zaten nog wat inwendige hechtingen. Die heeft de huisarts verwijderd, en ze heeft was pus (ja sorry niet te al te lekker) weggehaald met een gaasje. Ik mocht niet meer in badjes met m'n billen (ging af en toe in badje met badedas classic zitten, was advies van mijn schoonzus) en ik had al lactacyd gekocht, omdat het zo droog en branderig is allemaal daarbinnen en ook daarbuiten! Mocht niets meer gebruiken, gewoon spoelen met douchekop.

Ik zit nog lang niet lekker, dat begrijp je vast... het jeukt en irriteerd eerder dan dat het pijn doet ofzo, ik denk nu, komt dit ooooooit weer goed, hoe moet dat nu met vrijen, moet er echt nog even niet aan denken, nog minimaal 10 weken wachten??! hahha..

Nouja, ik vroeg mij af of iemand mijn verhaal herkent, en heb je misschien tips voor me? En ook ik ervaar op een gegeven moment een zeurend gevoel als ik te veel heb gedaan. En ook rondom mijn plasbuis blijft heel gevoelig, als ik ga staan voel ik het soms helemaal trekken.

Herkenning???

Ik hoor het heel graag.

Liefs supermams van Sem PRECIES 15 maanden en Mike 16 dagen oud!

pff wat vervelend zeg!

Ik heb bij de bevalling van mijn oudste zoon ook een totaal ruptuur gehad en bij mij is het gelukkig wel helemaal goed gegaan maar ik zal je de tips.....die ik nog weet geven!
douchen en alleen met water om het natuurlijke laagje heel te houden.
recht zitten, dan heb je eerder je normale gang weer te pakken!
katoenen onderbroeken en kraamverband snel vervangen, dat zorgt ook weer voor ontstekingen net zoals maandverband en inlegkruisjes. Het liefste om het half uur/uur.
Wanneer het gaat jeuken met een washandje en water wassen, ook na het plassen.

Ik hoop echt dat je er wat aan hebt en dat het snel over is.

Groetjes Brechtje

ik ben zelf nog in verwachting van mijn eerste en dus nog geen ervaring met bevallen. maar als ik dit zo hoor zie ik er wel tegenop. je moet er toch niet aan denken. in heb echt medelijden met je.

Wat naar voor je!!! ik ben gelukkig geknipt en niet uitgescheurd, maar had toch aardig wat last. ik heb eigenlijk dezelfde tips als brechtje. mij hebben ze wel gezegd dat om de zwelling af te laten nemen, dat ik toch moest proberen om er ook op te zitten zeg maar. dus niet naar achter leunen om het te vermijden. het doet even flink zeer, maar uiteindelijk voel je dat de druk afneemt!!
ik hoop dat het snel beter gaat want zelfs zonder ontsteking vond ik het een drama!

Spoelen na elke toiletgan met douche kop, zonder zeep of wat dan ook. Een keer extra spoelen kan ook goed zijn. De boel goed laten 'luchten' dus niet te veel aan. Liefs katoenen onderbroeken zonder wat er in en als het morgelijk is ff in je nakie lopen.

quote: jeaninegielis reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-03-2009 11:14:42'));

ik ben zelf nog in verwachting van mijn eerste en dus nog geen ervaring met bevallen. maar als ik dit zo hoor zie ik er wel tegenop. je moet er toch niet aan denken. in heb echt medelijden met je.

Soms is het beter om bepaalde dingen bewust niet te lezen.. dek ik.
Want dit hoeft je niet te overkomen, het kán gebeuren.
En dan nog kan jij het heel anders ervaren!

Wie weet beval je wel zonder een enkele scheur of knip!!

Succes straks met je bevalling!

Ook ik heb na de geboorte van mijn zoon veel last gehad. Ik ging op advies van verloskundige en kraamverzorgster iedere dag in een badje Soda zitten, dit ontsmet. Hielp bi j mij enorm. De onderkant was namelijk zwaar geirriteerd, maar een ontsteking heb ik dus weten te voorkomen.

Hey meiden... BEDANKT voor jullie reacties, echt super veel ook, ik ga zeker wat doen met de tips. En voor degene die reageerde en nog niet bevallen is, zo vreselijk is het nu ook weer niet hoor, gewoon beetje vervelend. En inderdaad, jij hoeft hier helemaal geen last van te krijgen... komt helemaal goed! Mijn bevalling ging ook super snel, binnen vier uurtjes was Mike geboren. Dus ja, dan is het ook niet zo gek dat je (na een kwartiertje persen) een scheurtje aan overhoud hihi.. maar van het scheuren heb ik tijdens de bevalling niets gevoeld hoor, en normaal gesproken genezen hechtingen enzo, ook wel sneller dan bij mij het geval is.

Maar bedankt voor de tips, als er nog meer mensen zijn met tips, ik hoor het graag!

Liefs supermams

Terug
Bovenaan