Ontstoken knip

Ik beviel op 7 december van een mooie dochter. Jammer genoeg hebben ze een vrij grote knip gezet. In het ziekenhuis genas het vrij goed met behulp van coldpacks, behalve 1 stukje. Ik kreeg de opdracht goed te blijven spoelen en drogen. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen zit ik op dag 5 nog met een zeer gezwollen en pijnlijk stuk. De vroedvrouw heeft - eindelijk - aangeraden om Flaminal Hydro op de wond aan te brengen en te spoelen met Kamillosan in m'n sPOELfles. Iemand ervaring hiermee? Hoe snel zag je en voelde vooral verbetering?

Ik kan intussen zelfs niet meer op een harde stoel zitten, wandelen kan ik enkel met m'n benen wijd open, ik moet rechtstaand eten en de kleine eten geven... Ik moet allicht op controles met de kleine en hoewel manlief uiteraard met de wagen zal rijden zie ik mij momenteel zelfs geen minuut overleven in de auto. Ik hoop dat ik hier eensgezinde vind want ik voel dat ik door die pijn en dat ongemak mijn gelukzalige roze wolk aan het overslaan ben...
 
Na mijn eerste bevalling ook een ontstoken knip.. adviezen hier waren Arnica druppels en in bad met Badedas (de groene). wellicht ook even laten kijken of er al een hechting uit kan.
 
O ja, super vervelend. Herkenbaar. Niet helemaal hetzelfde verhaal, maar toch. Bij mij is na 5 dagen de knip open gesprongen. Dus zat ik daar met een grote open wond die niet opnieuw gehecht kon worden. Moest vanzelf genezen... Heb weken lang niet kunnen zitten en fatsoenlijk gelopen. Pijn viel gelukkig mee, maar alles verre van comfortabel natuurlijk. Ik heb na elk wc bezoek de wond gespoeld met zwarte thee. (gewoon een pot thee zetten, af laten koelen en dan dat in je spoelfles doen). Verder heb ik elke dag minstens 1x per dag maar als het lukte vaker, met blote billen in bed gelegen zodat er zuurstof bij kon. Het heeft heel wat weken geduurd, maar is helemaal goed gekomen. Geen restverschijnselen, niets.
Ik zou idd vragen of ze de hechtingen eruit kunnen halen, dat gaat enorm helpen en dat kan echt na 6 a 7 dagen. Dan hebben ze geen functie meer.
Verder: uit je verhaal maak ik niet op dat het ontstoken is oid. Dat je 5 dagen na de bevalling zo'n last ervan hebt is vervelend, maar niet gek. Je zal zien dat het over een paar dagen al echt heel veel beter is. Die eerste week is mooi, intens, maar vaak ook gewoon vol met ongemakken...
Succes! 
 
Je mag de eerste 6 weken zeker niet in bad, i.v.m. kraamvrouwen koorts! ( Ik zie dat hier boven aanbevolen wordt.)
 
Terug
Bovenaan