ontstoken ogen

Hoi Dames,

Tiara (5.5 maand) heeft sinds 2 dagen last van ontstoken ogen. We hebben een zalfje gehad van de dokter wat we in haar ogen moeten druppelen (dit is al een gevecht opzich). Ze had het eerts in 1 oogje maar omdat Tiara altijd in haar ogen wrijft als ze moe is heb ze het nu ook in het andere oog. De dokter had het er over dat het wel een week kon duren. Ze kan   er s'nacht bijna niet van slapen en dan is ze ook nog eens snot verkouden. Als je haar s'ochtens uit haar bed haalt zit ze onder het snot en onder de gele slierten uit haar oog heel zielig. En toch blijft ze lachen.
Hoop dat het snel weer over is.

Groetjes Nancy

Ohw...zielig is dit he?
Ik heb laatst bij mijn zoontje (nu 6 maanden) zijn ontstoken oogje gezuiverd met gekookt water (lauw laten worden) op een wattenschijfje. Dan kun je de smurrie zo weg halen. Om echt te zuiveren is het het beste om het wattenschijfje even te laten liggen op het gesloten oog, maar ja, met die kleintjes is dat natuurlijk lastig. Het helpt wel goed.
Succes,
Daisy

ik sta helemaal verbaasd dat je gelijk een zalfje hebt gekregen. Lukas heeft bijna 6 mnd lang ontstoken oogjes gehad en de dokter wilde geen zalfje geven. Zij is nl van mening dat de zalfjes niet echt helpen.

Zowel van CB als ha telkens het advies, schoonmaken met water. Uiteindelijk hebben we het er ook mee weggekren (na zes maanden!).

Volgens de kinderarts hoef je het water niet eens te koken, maar je moet de kraan wel ff doorlaten stromen. Gewoon een watteschijfje nemen en van buiten naar binnen wrijven.

Het masseren van het traanbuisje (langs de neus omhoog) wil ook helpen en ook regelmatig de handjes schoonmaken anders komt de besmetting daarvan daan.

Veel succes.

Ja wij waren ook verbaasd over het zalfje. We waren ook al bezig met water een een watje, maar Tiara haar ogen werden zo dik dat ze bijna niet meer open konden en daarom hebben we zalf gehad. En ik moet zeggen het werkt wel. We mogen het 2 keer per dag geven en de rest van de dag schoon maken met water en een watje. De dokter zie tegen ons dat het vooral voor kinderen onder het jaar erg moeilijk is om eraf te komen, omdat het besmetelijk is. Ik weet ook niet hoe het precies zit hoor als het mar snel over is.

Nancy

Hoi.

Mijn dochter van 5 maanden had deze week ontstoken oogjes. Wij hebben een gel van de huisarts gekregen en nu 3 dagen later is het al helemaal genezen.

Groetjes Francy

Terug
Bovenaan