ontstoken oog

Mijn baby van nu 5 mnd heeft nog steeds last van een ontstoken oogje.Al vanaaf zijn geboorte. Eerst viel het nog wel mee, maar toen het zo warm werd in juni is het erger geworden (gele troep enz)We hebben al drie keer er iets voor gekregen maar niks helpt. Wie weet wat je eraan kan doen? anders moet hij naar de oogarts om zijn traanbuisje door te laten prikken, maar daar is hij nog te klein voor.
GR
Yvonne
 
Je kunt er verder niets aan doen, behalve de neusbrug masseren en het oog met gekookt water/moedermelk schoonmaken en in het ergste geval naar de dokter gaan voor een zalfje.
Ik heb na 1,5 jaar de traanbuisjes van mijn zoontje laten doorprikken en dat was voor ons vervelender dan voor hem, want hij besefte het toch niet. Meteen vanaf dat moment was alle ellende met ontstoken ogen verleden tijd. Ik heb er hooguit spijt van gehad dat ik dat niet eerder heb laten doen. Maar misschien gaat het toch nog over voor je kindje 1 jaar is.
 
Gebruik in ieder geval of vers gekookt water (afgekoeld) of bewaar het bakje in de koelkast want als het te lang staat is het water ook niet meer steriel, wat je ook kunt gebruiken bij de apotheek zijn supranettes te koop dit zijn doekjes voor oogontstekingen.

Succes groetjes Sannie
 
Hoi,
Mijn dochtertje Fenna, nu 7 weken, had hier ook vanaf dag 1 last van. Zo erg dat 's ochtends haar oogjes helemaal dichtgeplakt zaten en je ze met een watje met water "open" moest maken.
Ik ben op ongeveer de vierde dag begonnen met moedermelk in d'r oogje te druppelen en ze was er met een paar dagen vanaf! Een paar x per dag en rechtstreeks vanuit je borst in het oogje. Wel goed mikken, bij mij zat de eerste x d'r hele gezicht en hoofdje onder, maar er zat niets in d'r oog.

Succes
 
Terug
Bovenaan