Ontstoken oog....

Vanmorgen werd Jasmijn wakker met een rood, dik en dichtgeplakt oog. Ik heb het schoongemaakt met een watje met uitgekookt water. Dat doe ik nu steeds.
Is er nog iets wat ik kan doen? Moet ik er mee naar de huisarts? Of moet het vanzelf overgaan?

Liefs Trudi

Hoi Trudi,
Hier heeft de jongste hetzelfde, alleen dan allebei de ogen, hij is vanaf het weekend ziek/verkouden en dus ontstoken oogjes, ik maak het schoon met een steriel gaasje en zoutwater, als het heel erg is zet ik hem onder de douche dan stoomt het een beetje los, ook meteen fijn voor onder zijn neusje want daar zit ook de snot elke keer vast en dat helemaal losmaken gaat ook pijn doen!
Ik zie wel dat het nu na drie dagen een stuk beter gaat en hij luistert ook als ik zeg dat hij er niet aan mag komen, ik zou daar niet mee naar de dokter gaan tenzij het over een paar dagen niet beter wordt, tot die tijd gewoon goed schoon houden en ook de handjes schoonhouden voor als ze toch in de oogjes wrijven!
Succes Gr MJ

ik zou er mee naar de huisarts gaan, die heeft een creme-tje voor der oogje.
uitgekookt water is idd ook goed hoor, maar helpt niet zo snel.

nathalia had een ontstoken oogje toen ze een week oud was :(

de assistente zal waarschijnlijk idd zeggen, door blijven gaan met gekookt afgekoeld water, maar neem daar geen genoegen mee. dit moet je dan nl 3 dagen minimaal doen, en daarna pas evt naar de huisarts gaan.
dat cremetje wat nathalia toen had werkte mega goed.

dus even bellen naar je huisarts :)

sterkte ermee

liefs, do

Hier nog een knulletjes met een ontstoken oogje. Mijn zoontje van 3 weken :( Bij het CB zeiden ze gisteren dat dit normaal kan zijn, dat dit veel voorkomt en dat dit vanzelf wel weer overgaat. Maar dat kan wel even duren.
Bij mijn huisarts geven ze ook niet zo snel iets mee. Bij mijn oudste kreeg ik pas na 3 weken iets voor zijn oog toen die ontstoken was.

Nog even een tip van een mama die hier helemaal niet hoort; Supranettes halen bij de drogist!
Zijn steriele gaasje per stuk verpakt, met een beetje rustgevend lotionnetje of iets erin, geloof calendula ofzo.
Hygiene is heel belangrijk bij onstoken oogjes, dus niet met hetzelfde watje beide oogjes schoonmaken, geen handdoeken delen etc.etc.
Grote voordeel van die gaasjes is dat het apart verpakt is dus is het altijd hygienisch!
Pas ook op met je eigen ogen (en andere kindjes), contact te dichtbij kan op je eigen ogen slaan, weet ik uit ervaring :-(
De zalf van de HA helpt idd ook wel, echter dan moet je het er wel in kunnen krijgen, meestal lukt dat met een kindje van een paar weken beter dan met een kind van bijna 2.....
Succes ermee!!

Groetjes Sas (najaar07)

Terug
Bovenaan