ontstoken oogje

mijn zoontje van 6 maanden heeft al sinds zijn geboorte een ontstoken oogje, op het cb zeggen ze dat het komt doordat de traanbuisjes nog niet voldoende zijn ontwikkeld, dit kan nog wel tot de leeftijd van een jaar duren.
omdat mijn zoontje nu verkouden is is het nog veel erger met zijn oogje, we zijn bij de huis arts geweest en nu moeten we 2 keer per dag zalven.
mijn vraag is hoe pak je dit kindvriendelijk aan mijn zoontje schreeuwt nl alles bij elkaar als hij de tube al ziet en houd zijn oogjes stijf dicht het is een heel gevecht.
tips zijn welkom
 
Hoi,
Helaas is er denk ik geen manier om het niet huilend voorelkaar te krijgen. op het werk wel eens kinderen gehad en het gaat gewoon bijna niet zonder te huilen of "gevecht".

Ik weet wel dat als het erg lang duurt ze de buisjes doorkunnen prikken.

Succes
 
Ons kleintje is ook 6 maanden. wij geven het zalfje tijdens een borstvoeding of vlak voor het slapen gaan, wanneer haar oogjes bijna dichtvallen.
Ze is dan zo moe dat het heftige verzet (bijna) uitblijft.
misschien dat het bij jullie ook werkt.
 
Hoi, indien mogelijk met z'n tweetjes geven. Helaas is het dan ook nog huilen met moord en brand, maar wat moet moet... Hier doen we het met zijn 2tjes en de 1 houdt haar in de houtgreep (klinkt erg he??wel voorzichtig natuurlijk)en de ander druppelt dan zsm.de zalf erin..
heel veel succes ermee.
 
Mijn zoontje had ook vanaf de eerste week last van een ontstoken oogje, ik moest het gewoon met lauw water deppen, en op een gegeven moment heeft de kraamzorg moedermelk erop gedept en het hielp echt de volgende dag was het minder, dus ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar ze zeggen dat dat het beste medicijn is voor de baby.
 
Hai,

Mijn dochtertje had vanaf de geboorte last van een traanoogje (alleen rechts) Op consultatieburo en huisarts vertelden ze dat dit inderdaad wel een jar kan duren. Toen hoorde ik echter van een vriendin dat het niet zo hoeft te zijn. Haar dochtertje had dat ook, huilde ook vrij veel en ze is toen naar een osteopaat geweest. Bleek dat er wat spanningen bij het babietje zaten. Dit kan door de bevalling komen. Met een beetje massage was het binnen een week weg. Ik ben toen ook bij een osteopaat geweest. Wist niet precies wat ik kon verwachten. Hij heeft bij Isa vooral aan achterkant hoofdje en nekje gevoeld en zei dat er een spanning zat aan de rechterkant van haar hoofdje waardoor het voor haar voelde alsof ze 24 per uur dag een te kleine helm op had. Best pijnlijk dus. Waarschijnlijk omdat ik een vrij lange bevalling heb gehad. Dat verklaarde voor mij wel het vele huilen. Na twee behandelingen hadden wij een super vrolijke baby zonder pijn en zonder traanoogje . Dat is echt van de één op de andere dag (na 1 behandeling) al gestopt. Ik zeg niet dat dit voor jou een oplossing is, maar je kan het altijd proberen. Huisartsen en CB zullen je nooit daar naartoe verwijzen, omdat ze een beetje in elkaars vaarwater zitten. Maar het is absoluut onschadelijk voor je baby. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

gr,
Mikki
 
Terug
Bovenaan