Ontstoken oogje

Hallo meiden!

Mijn dochtertje heeft sinds vandaag een ontstoken oogje. Het oogje ziet wat rood, en ze traant uit het oogje, en het oogje is wat kleiner dan het andere oogje.
Ik maak het schoon met een watje met gekookt (afgekoeld) water.
Is er nog iets anders wat ik kan doen? Mijn dochtertje is nu 7 weken. Of moet ik hiervoor de huisarts raadplegen?

Groetjes van Elly
 
Schoonmaken met afgekookt water is inderdaad het beste. Meestal is het bij mijn zoontje met drie, vier dagen wel weer over. Een tip die mijn kraamverzorgster me gaf, is om even te wachten tot het oogje is opgedroogd, tot het korstjes zijn, anders wrijf je het er sneller in, zei ze. Het is dan wel wat lastiger om de korstjes uit de wimpers te krijgen.
Als het langer duurt dan een paar dagen, zou ik gewoon naar de dokter gaan. Zeker als je je er niet fijn bij voelt.
 
Hi,

Ik weet niet of je borstvoeding geeft??? Want een paar druppels moedermelk in het oogje doen vaak wonderen!

Anders inderdaad schoonmaken met een watje met gekookt (afgekoeld water) ruim water gebruiken, zodat het oogje goed schoonspoelt.. Vaak is het met een paar dagen al wel weer beter. Je zou nog even goed in het oogje kunnen kijken of er geen wimperhaartje in zit... Maar als ze verkouden is, is dat meestal de oorzaak en geen haartje..

Groetjes Nynke
 
Hoi meiden!

Bedankt voor jullie reaktie!
Wat een goede tips!
Dat van die moedermelk dat wist ik niet. Maar ik geef sinds een week of 4 fles voeding, dus helaas deze tip kan ik niet toepassen, maar het  is wel een goede tip.
Maar gelukkig ging het de volgende dag alweer beter met haar oogje en had ze er bijna geen last meer van . Misschien was het gewoon een vuiltje of iets dergelijks. Maar ben wel blij dat het nu over is.

Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan