ontstoken oogje

A

Anoniem

Guest
Onze zoon van 3 maanden  heeft al vanaf de geboorte een onstoken oogje. We maken het elke keer en afgekoeld gekookt water en een steriel gaasje schoon, ook heeft hij al een zalfje van de dokter gehad, niets helpt.
Heeft iemand tips?

Mijn zoontje heeft het ook vanaf de geboorte. Een verstopt traanbuisje schijnt het te zijn. Inderdaad elke keer goed schoonmaken met een watje en af en toe een beetje het ooghoekje masseren en dan moet het vanzelf over gaan. Mick is nu bijna 8 maanden en nog is het niet weg, erg vervelend.
Succes ermee

Ik weet niet of je toevallig bv geeft, maar ik heb het ook gehad bij mijn zoontje.
Ik kreeg het advies om er een druppel bv in te laten vallen, klinkt gek maar het werkt echt!
En voor derest is het idd enkel schoonmaken en masseren met gekookt (afgekoelt of lauwwarm) water.
Het vergt geduld, maar het gaat vanzelf over.

Als je nog iets handigs/ hygiënisch zoekt voor onderweg, ik heb zelf de tip gekregen om Supranettes te kopen. Steriele gaasje apart verpakt met calendula enzo erin.
Ik kan de tip alleen maar van harte doorgeven! Ideaal!

Succes ermee het kan idd wel eventjes duren, kindjes van mijn vriendin hebben het ook gehad een verstopt traanbuisje...

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan