Ontstoken teentje

Onze zoon Sjoerd van al bijna 3 weken oud heeft een hele rode linker grote teen, die zichtbaar geirriteerd, ontstoken is door een (ingroeiend??) nageltje... Weken in badedas helpt niet echt.. Iemand tips? Ik heb ook geen idee of hij hier echt last van heeft en of dit vanzelf overgaat... Alvast bedankt.
 
Mijn zoontje had al vanaf de geboorte twee van die rode tenen, omdat het even duurde voor de nageltjes er overheen wilden groeien. Dat is wel vanzelf gebeurd en echt ontstoken is het nooit geweest. De nageltjes zijn nog heel zacht en meestal groeien ze er vanzelf overheen. Maar als je je zorgen maakt, kun je natuurlijk wel even langs de huisarts gaan.
 
als het echt ontstoken lijkt, dan zou ik even langs de huisarts gaan. eveneens zou ik sokjes controlleren op losse draadjes binnenin.( dat had ik nl. nog wel eens regelmatig...Denk er nu opeens aan dat dat vast vervelend zit als het wat gevoelig is bij je teen.)
groet, martine
 
Mijn zoontje van nu 3 mnd had het ook, na een maand is het over gegaan.Het is nu nog een beetje rood. Maar het is goed te zien dat de nagel niet meer in zijn vel zit. Als je te veel zorgen maakt, als het goed is moet je volgende week naar CB dan vraag je het daar even.
gr Jodia
 
Terug
Bovenaan