Ontstoken traanbuisjes

Lukas heeft sinds zijn geboorte, elf weken geleden, al ontstoken traanbuisjes. Niks ergs, hij heeft er geen last van en ik maak het een paar keer per dag schoon. Heb de huisarts al gebeld en ook het CB weet ervan. Ik krijg te horen dat het wel een jaar kan duren en dat ze liever geen medicijnen willen geven. Dat hoeft van mij ook niet maar weet iemand een huis tuin en keuken middeltje? En is mijn jochie de enige die er last van heeft? of zijn er nog ander kindjes?

Annemieke

Merel heeft sinds vandaag een vuil oogje..en dat maak ik nu iedere keer schoon met koud gekookt water!
Kei zielig...traant en komt vuil mee.
Kan dat zo lang duren dan?
Ze is morgen 8 weekjes.

Zal zelf volgende week eens vragen op het CB.
Hoop dat het vanzelf weg zal gaan.

Hoi,

Mijn kleine mannetje heeft er gelukkig geen last van, maar ik wou gewoon even zeggen dat je een hele leuke foto neergezet hebt. Hij kijkt superlief!!

Groetjes Natasja

Hoi meiden
Yoëll had vorige week ook een ontstoken oogje, de kraamhulp vertelde me in de kraamweek dat je dan een druppeltje borstvoeding in zijn oogje moest laten lopen. (alleen wel opletten dat de tepel het oogje niet raakt, ivm besmetting)
Ik dacht ja zou het waar zijn; nou ik heb het geprobeerd......
heel z'n oog dicht geplakt, want bv plakt onwijs, maar na een dag was het over.

Wie weet helpt het.

Oh ja eerst het oogje met afgekoeld gekookt water en een steriel gaasje schoonmaken en dan een druppel bv erin. (je kunt dat het beste voor het slapen gaan doen, dan zijn z'n oogjes toch dicht en hebben ze er geen last van)

Groetjes Pauline

druppel bv is voor mij helaas geen optie..geen flesvoeding!
dat zal ik maar niet in haar oogje doen!

Ik blijf het gewoon goed goed schoonmaken.

Maar wel handige tip voor moeders die wel bv geven!

Natasja1981, bedankt voor het compliment, dat hoort elke moeder graag.

Dat van BV wist ik niet maar ga ik wel proberen. Ik ben al vijf weken gestopt met BV maar met flink knijpen krijg ik er nog wel een paar druppels uit!

Annemieke

Ik geef mijn dochtertje oogdruppeltjes met antibiotica voor haar oogje.
En het help heel erg goed.
Snap niet waarom ze je dat niet geven, voor die kleine is het zelf zo vervelend zo'n oogje. Hoe sneller ze er van af zijn hoe beter toch?

Succes en geef je kleine maar een dikke knuffel

Liefs Ilse en Danique

Terug
Bovenaan