ontstoken vingertjes

hoi hoi
Sinds gisteren heeft Vera (12w) kleine ontstekinkjes aan haar 2 ringvingers. Bij de overgang van de nagel in de vinger zitten kleine gelige plekjes, de vingertopjes zijn rood en als je er op druk komt er wat vieizgheid uit.
Wie weet wat ik hier het beste mee kan doen? Ik druk nu heel zachtjes de viezigheid eruit en smeer er wat moedermelk op (helpt ook bij ontstoken oogjes) is er ook iets anders wat ik er op dan doen?

groetjes daan

Jee zielig, hoop niet dat ze er al te veel pijn van heeft.
Wat ik zelf zou doen: naar de dokter gaan.
Beter een keer te veel dan te weinig.
De laatste keer dat Marissa ziek was hebben we ook te lang gewacht. Ook wel een beetje de schuld van de huisartsenpost want die zeiden dat we het nog even aan moesten kijken, maar achteraf had ze een blaasontsteking (bijna leidende tot een nierbekkenonsteking). Dus voortaan als ik ook maar iets merk dat er iets met haar kan zijn, bel ik de dokter. Je kan ook eerst bellen en even overleggen.
Sterkte en hoop dat het snel weer over is.

Ik weet niet of het bij een baby mag, maar ik heb zelf goede resulaten met een soda badje  (als ik een ontstoken vinger had) of eventueel in de badedas.
Misschien moet je het CB even bellen. Die kunnen je waarschijnlijk over de telefoon al advies geven.
Groetjes Amber.

Ik zie dat het al bijna over is. Maar mijn zoontje heeft het ook gehad. Wij kregen als tip om de nageltjes drie keer per dag schoon te maken met een watje met alcohol. Het heeft bij ons heel goed geholpen. Hij was er binnen twee weken vanaf en het is niet weer terug gekomen. Misschien voor een volgende keer.

Terug
Bovenaan