ontwikkeling 1 jarige

hoi dames,

mijn dochter is gisteren 1 jaar geworden.
nu is het enige wat ze kan is rollen (als de beste zo snel) en rechtop zitten.
staan lukt een paar seconden, maar voor de rest doet ze nog niks (kruipen, optrekken ed).
is zij nu laat of valt dat wel mee?
en wat doen jullie kindjes nu al op deze leeftijd?
 
Hier ook niet zo'n snelle. Rond de 1e verjaardag alleen tijgeren maar nog niet eens zelf zitten. Inmiddels is hij een billenschuiver gekregen. Met een beetje fysio is hij nu in een paar weken zelf gaan zitten, staan, rond de tafel lopen. Nu wat oefenen met oversteken van bank naar tafel.
Het verschilt echt per kindje, ik zou maar geen zorgen maken :D.
 
dat doe ik ook niet. maar af en toe lijken alle kinderen al vanaf hun 8e maandje al minimaal aan de hand kunnen mee te lopen.
en als je dan zegt dat esmee nog steeds niet kruipt is het zo van 'nog niet'?
ach ja, we wachten rustig af. was zelf ook neit zo'n snelle ;-0.
wie heeft er meer ervaring met 'langzame' kindren?
 
Hier ook een luie duvel! Sam is nu 13 maanden en een week, en kan alleen rollen en tijgeren. Hij doet pogingen om zelf te gaan zitten, maar dat lukt nog niet. En als ik probeer hem op zn voeten te zetten trekt hij gewoon zijn benen op :)
Geen zorgen over maken hoor! zolang er een (trage) opgaande lijn in de ontwikkeling zit is het goed. En ik zeg altijd tegen iedereen die meent dat ik me wel zorgen moet maken : Ik heb er nog nooit eentje op z'n 16de naar school zien kruipen, dus ga er van uit dat het voor die tijd wel goed komt!!
 
dat is wel een goeie ja.
ook hoor ik van andere ouders dat er nu een verschil kan zijn tussen de kindjes, maar met 2 jaar zijn ze allemaal weer gelijk opgetrokken.
maak me ook geen zorgen denk alleen af en toe dat ik de enige ben ;-)

@flevomama: wat voor een oefeningen zijn er gedaan met jouw kindje waardoor hij wat meer kan?
 
hier een dochter van 13 maanden,die sinds bijna 2 weken los loopt
ze wou wel al vanaf een maand of 10 constant aan je hand lopen en kruipen deed ze toen ook langzaam
ligt toch aan je kind
ons moppie is gewoon snel(vind ik) met lopen
 
Hier ook een kindje van 13 maanden .. ik zou me er geen zorgen om maken al deed ik dat ook even.

Ons dochtertje is ook een billen schuiver en dat doet ze heel snel. Ze zit prima, af en toe op haar knietjes en dan denk ik, nu gaat ze kruipen maar nee dan draait ze terugop haar billen. Soms ligt ze op haar buik en draait weer terug. Ik heb het idee dat ze dit allemaal prima vindt en ik vind het ook ok, het schijnt normaal te zijn dat kindjes op deze leeftijd nog niet lopen.

Uitzonderingen zijn er altijd en het ene kindje babbelt heel veel en de ander loopt al. Het is maar net waar het kindje de voorkeur aan geeft.
 
Terug
Bovenaan