ontwikkeling baby

hoi ik heb een vraag
wie weet of er een boek te koop is van de ontwikkeling vanje baby, waneer ze gaan omdraaien ,gaanzitten, gaan lopen wanneer ze in een kinderstoel mogen zitten enz enz.
ik hen een zoontje van 9 weken hij doet nu al allerlei dingen begint terug te brabbelen als hij ligt en je pakt zijn handjes trekt hij zich suppersnel op tot zithouding, en als je zit zet hij zich zo krachtig af tot staan wat nog helemaal niet goed is en wat hij nog niet mag wat deden julie kinderen op deze leeftijd.
 
Het boekje "oei ik groei" is inderdaad een leuk boek. al vind ik wel dat de ontwikkeling in dit boek wel sneller gaat dan de gemiddelde ontwikkeling van een baby. Als je dit in je achterhoofd houd, dan is het een leuk boek.
 
Hoi,
ik heb ook Oei ik groei, maar af en toe wordt je daar heel gefrustreerd van omdat ze daarin inderdaad vaak dingen beschrijven die je kindje zou moeten kunnen, maar nog echt niet kan. Welk boek ik ook heb is "Baby's eerste levensjaar" (ISBN 90-243-8386-2). Per week wordt beschreven welke dingen je baby gaat leren en hoe je hem/haar daarbij kunt helpen/stimuleren. Tips en oefeningetjes en dingen waar je op kunt letten. Leuk om samen met je man/vriend te lezen en met je baby te oefenen. Bij 9 weken staat nu bijvoorbeeld Nieuwschierigheid. En bij week 10 gaat het over Grijpen.
Succes
 
Oei ik groei is een bekend goed boek. Deze week is toevallig een nieuwe uitgave uitgekomen. Hij gaat nu tot het twee levensjaar. De moeilijke periodes staan er in beschreven, als een kindje een sprongetje maakt in de ontwikkeling dan kunnen ze wat jengelig worden.
In het boek staat dat je de weken van te vroeg of te laat geboren worden, moet aftrekken/optellen bij het aantal weken van de ontwikkeling. Weet iemand van dit forum of dit inderdaad zo werkt bij de ontwikkeling van een baby? Mijn zoon is twee weken te laat geboren maar ik heb niet het idee dat hij twee weken voor is op zijn ontwikkeling.
gr. Melien
 
Even in reactie op Melien: mijn zoontje is bijna drie weken na de uitgerekende datum geboren en zou dus steeds eigenlijk volgens het Oei ik groei boek 1 stapje verder moeten zijn. Ik herken dit echter niet, hij gaat ongeveer met de leeftijd die hij vanaf zijn geboorte heeft, mee. Hij is nu 18 weken en daar kijk ik ook naar, niet naar 21 weken want dat verschil is echt te groot.
Je weet toch ook niet exact wanneer de samensmelting van eicel en zaadcel is geweest, dat kan ook al een week of meer uitmaken. De uitgerekende datum is ook niet exact.
Ik vind het een prettig boek, meer om bepaalde ontwikkelingen te herkennen en er wat mee te doen.
Groeten Maureen.
 
Terug
Bovenaan