ontwikkeling bij 6 maanden

Ben nieuwsgierig wat jullie kindjes allemaal kunnen bij 6 maanden.

Mijn zoontje rolt van buik naar rug maar niet andersom. Verder zit hij 5sec alleen als hij wat voorover hangt. Maar dat was het.
Voor ons heel vervelend want hij is een buikslaper. Op zijn rug heeft hij nooit willen slapen. De eerste maanden vonden we het te gevaarlijk hem op zijn buik te leggen dus hebben we hem 3 maanden ingebakerd, dan wou hij wel op zijn rug slapen. Maar dat inbakeren heeft geen effect meer. Alleen het probleem is hij is voordat hij gaat slapen vaak nog wat beweeglijk en rolt dan steeds weer op zijn rug waardoor hij weer overstuur raakt en er van slapen echt niks meer komt. Je raad het dus al. Ik en mijn man kunnen een uur tot anderhalf uur voordat hij eenmaal in slaap valt steeds naar boven om hem weer goed in te stoppen.
Hebben jullie misschien tips? Een slaapzakje draagt hij al (dun badstof zonder mouwtjes) Daarover een dekentje met lakentje zo strak mogelijk.
Hoop op reacties. B.v.d.

Lieve groetjes Marjolijn
 
Hoi Marjolijn,

Waarom kan je zoontje niet gewoon op zijn buik slapen? Hij is al 6 maanden, slaapt in een slaapzak en hij kan zelf al van buik naar rug draaien!

Onze zoon (nu ruim 8 maanden) kon al snel omrollen en we hebben hem vanaf dat moment(in overleg met cb)gewoon laten slapen zoals hij wilde (en dat is voornamelijk op zijn buik). In een lekker slaapzakje met een warme pyama zodat hij niet in de dekentjes verstrikt kon raken (hij wurmde het hele bed door namelijk).

Succes!

Lein
 
Hoi Marjolein,

Mijn zoon kon net voor de 6 maanden kruipen. Zitten ook nog niet zo goed. Draaien kon hij al veel langer. Volgens mij bedoel je boven dat hij juist op rug draait en dan niet meer naar z'n buik kan en daardoor niet kan slapen en gaat huilen. Lastig probleem. Ik ben bang dat als je hem niet wilt laten huilen, je toch steeds naar boven moet, tot hij zelf terug kan draaien. Misschien gaat dat wel sneller als je hem eens laat huilen.

Succes in elk geval.
Groetjes,
Esther
 
ja dat klopt. Dat is het probleem. Hij kan echt nog niet erug naar z'n buik rollen. Misschien is dit makkelijker zonder dekentje? Denk dat ik hem maar eens een paar keer even laat huilen. Wie weet leert hij zo terug rollen of misschien wel op de rug slapen? Hij leert het dan sneller dan als ik steeds kom om hem terug te draaien.
Bedankt voor de tips.
 
Onze zoon kon met 6 maanden alleen van rug naar buik en hetzelfde probleem: dan wou die niet slapen!
Deken, geen deken maakt niks uit, omrollen deed (en doet) hij toch wel.
Nu hebben we hem overdag wel wat langer laten huilen en nu valt hij ook op z'n buik wel in slaap (in jullie geval zou hij dan misschien ook wel op z'n rug in slaap vallen).

Inmiddels is hij 7 maand en kan hij nog steeds alleen maar van rug naar buik rollen. Zitten heel eventjes en dan gaat hij om. En: hij is erachter dat als er een kussen achterligt dat het een leuk spelletje is om zich achterover te gooien: dat zitten kan dus nog wel even duren hier!
 
Mijn dochter is 6 maanden en twee weken. Met 5,5 maanden kon ze goed los zitten, hoor wel van anderen dat dat snel is. Ze rolt alle kanten op, buik en rug zonder moeite. Echt kruipen doet ze nog niet, wel gaat het kontje omhoog en komt ze van haar plek als ik haar op de grond leg, alleen nog maar achteruit.
Ze klapt verder in haar handjes (vaak als we gaan zingen ;-) en kan al een klein beetje zwaaien. Ze keuvelt verder wat onverstaanbare klanken.
Vaak wordt ze ouder geschat dan ze is, maar dat kan ook komen omdat ze veel haar heeft.
Wel maakt het volgens mij veel uit wat voor temperament je kind heeft. Mijn dochter is een bijdehandje net als haar vader. In de familie zijn er ook die met 10 maanden nog niet veel beweging vertoonden en ook is goed gekomen :)
 
hallo
mijn dochter toen ze 6 maanden was kon ze ook alleen maar op haar buik rollen en niet meer terug,
dat lukte pas toen ze 7 1/2 maand was en met 10 maanden kroop ze pas ze is nu net 1 jaar en loopt voorzichtig langs te tafel maar valt nog wel erg veel.
groetjes romy
 
Terug
Bovenaan