Ontwikkeling kleine

Mijn kleintje is 10,5 maand oud en kan nog niet zelfstandig gaan zitten. Als we hem neerzetten, zit hij instabiel en draait hij gauw genoeg naar zijn buik. Hij kruipt niet, maar tijgert. Hij is dan wel snel.
Ook doet hij vrijwel geen moeite om kracht te zetten op zijn beentjes en wil hij niet staan.

Moet ik me zorgen maken?

Nou is ieder kindje anders, mijn broer kon nog niet omrollen toen hij al wel kon zitten. Niet iedereen volgt de curve.
Maar als je je zorgen maakt, kan de kinderarts even kijken of er fysiek wat is, of dat het misschien met fysiotherapie wat bespoedigd kan worden.

Ik heb hier het zelfde mijn zoon is bijna 10 maanden oud tijgert en rolt alleen. Staat alleen met hulp maar verder doet hij nog niks. Mijn zoon was 4 kilo toen hij geboren was en nu weegt hij veel meer en zit boven zijn lijn. Hij is mollig daarom vind hij het mischien zwaar. Hoeveel weegt je niks mischien kan dat ook een oorzaak zijn dat je kind zwaarder weegt.

Mijn dochter ging rond die tijd wel optrekken tot staan, maar dat zag er nog alles behalve als staan uit. Was meer heel schuin hangen. 
Zelfstandig tot zit was pas na 11 maanden. Met 12 maanden liep ze aan de hand en ging ze ook kruipen. En met 17 maanden liep ze los. 
Ik lees bij jou dus niks vreemds. 

Ik zou me ook nog geen zorgen maken. Mijn jongste is nu net 1 en tot aan 2 weken geleden tijgerde hij alleen nog maar. Kon wel stabiel zitten en staan als wij hem zo neerzetten. 2 weken geleden besloot hij ineens om binnen een week tot zit te komen, te kruipen, zichzelf tot staand op te trekken en te lopen langs meubels. Het kan dus ineens heel snel gaan. 

Niet druk maken hoor! Ons zoontje wordt zondag 1 jaar en kruipt nu net 3 a 4 weken. En gister voor het eerst opgetrokken tot staan. Komt allemaal goed ? kan soms ook heel snel gaan.

Terug
Bovenaan