ontwikkeling ,slapen bij ouders in bed

hallo allemaal, ik ben amina415 en ben nieuw op deze site
onze dochter van bijna 3 jaar wil alleen slapen bij   ons in bed ,als je begint over dat ze alleen moet slapen in haar eigen bedje komen de tranen.
hoe het is gekomen is zo
onze dochtertje had in de eerste 3 maanden heel veel last van darmkrampjes wat ik in het begin niet wist dat dat het kon zijn.
dus elke keer dat wij haar in haar bedje wilden liggen begon ze te huilen, op het laast waren wij ten einde raad, net bevallen, geen rust krijgen dat leide tot vermoeitheid, dus dan maar bij ons in bed dachten wij dan slaapt ze wel, en dat ging iets beter, maar toch hield ze last van die krampjes, maar wij konden wat slapen.
na 3 maanden waren de krampjes verdwenen, dus wij dachten nu langzaam afbouwen om in haar bedje te krijgen, maar nee hoor mevrouwtje vond het heerlijk.
vanaf dat moment ligt ze nog steeds bij ons in bed, en het is nu heel moeilijk om haar in haar eigen bedje te krijgen. wie herkent dit.
 
Hoi,

ook mijn zoontje heeft lange tijd bij mij in mijn bed geslapen, rede: papa zat voor een half jaar in Engeland, oma ziek met kanker, ik net een studie begonnen en te vermoeid om veel energie in een bed ritueel te stoppen (en vond het stiekum ook wel fijn zon klijn lijfje naast me terwijl ik door zo'n moeilijke periode ging).

Toen mijn vriend weer terug kwam vond ik het wel een goed plan om hem aan zijn eigen bedje te wennen. Dit is uiteindelijk gelukt met stickers: ik heb op de comp een "kalender" gemaakt met telkens rijtjes van drie (dus 4x een rijtje van drie), elke keer dat hij in zijn eigen bedje in slaap viel mocht hij de volgende morgen een sticker plakken en bij drie stickers kreeg hij een kadotje. Deze kalender heb ik steeds met een vakje verlengt totdat het  in slaap vallen in zijn eigen bed normaal was geworden.

Ik had er ook nog op de comp een soort "stripverhaal" bij gemaakt; vier vakjes met in elk vakje een onderdeel van het gaan slapen ritueel dus: eentje met tandenpoetsen, eentje met boekje lezen, een met een kusje geven en een plaatje van een slapend beertje. Dit "stripverhaal" heb ik eerst met hem doorgesproken en in het begin keken we er elke avond voor het slapen ff naar en dit slaap ritueel werkten we dan af (dit doen we nog steeds).

Hij valt nu (bijna) elke avond in zijn eigen bedje in slaap en slaapt soms de hele  nacht in eigen bedje, maar net zovaak komt hij tegen een uurtje of 3 a 4 stilletjes in ons bed gekropen.... Ach dat vind ik niet zooo erg; in ieder geval is  het begin van de nacht weer van ons (erg goed voor je sexleven)      

Oja mijn zoontje is nu 3jaar, we zijn met het stickerplan begonnen toen hij 2,5 was.

Veel suc6!

Liefs Nika
 
Hallo,

Bij ons hetzelfde verhaal... ons zoontje is nu 2,5 jaar en slaapt ook bij ons. Maar dat vinden wij helemaal niet erg...we zijn eraan gewend geraakt... we zijn wel van plan om binnenkort ermee aan de slag te gaan zodat hij gaat leren om z'n eigen bedje te slapen    we merken wel dat hij erg aan ons hangt dus makkelijk gaat het niet worden....

groetjes mama van amir
 
heel hartelijk bedankt voor jullie reactie.
jullie zeiden dat jullie het ook wel stiekum fijn vonden dat dat ze bij jullie in bed lagen.
maar dat vind ik ook wel heel  fijn, maar ze moet op een gegeven moment toch haar eigen bedtje in begrijp je, hoe ouder ze worden   hoe moeilijker het wordt.
maar toch ben ik heel blij met jullie advies.
en ik zal er over gaan nadenken.
 een vraagje aan studiemam, die stickers vindt ik een heel leuk plan zou je mij hier wat meer over kunnen uitleggen, want ik ben bang dat ik de programmas er niet voor heb om dat te kunnen doen.
 
Terug
Bovenaan