ontwikkeling stimuleren bij 3 maanden

Hallo,

Ik heb een dochter van bijna drie maanden en ze doet nog niks. Ze lacht wel als ze je ziet en als je tegen haar praat, dan brabbel ze zelfs terug maar als ik haar in de box leg rekt ze niet uit naar speeltjes en kijkt er maar heel even naar. Is dat normaal op haar leeftijd? En hoe stimuleer ik haar. Tenminste wat voor spelletjes doe je bijv. met een baby van drie maanden en wat voor speelgoed vinden ze meestal leuk?
Alvast bedankt voor reacties, tips en adviezen.
Groetjes Anouska
 
Geen idee of ze echt al iets "moeten" doen bij 3 maanden. Maar mijn meiden deden dat al wel. Zeker als ze onder een babygym lagen probeerden ze al wel de speeltjes te pakken. En naar mijn gezicht als ik ze vast had.
Ik speelde af en toe 5 tot 10 min. met ze. Met een rammelaartje of knuffeltje "kusjes" geven op hun buik of arm of been. De speeltjes van de babygym laten bewegen. Een beetje kletsen tegen ze.
Als je je echt zorgen maakt kan je het altijd op het cb vragen.
 
Hallo.

Je kunt het beste gewoon met je kindje praten ( babytaal) en met bijv een rammelaar geluiden maken en haar stimuleren om dingen te pakken. Ik zou het niet forceren maar gewoon rustig aan. En anders idd het CB bellen.
Onze dochter slaat ( bewust en onbewust) tegen de dingen aan in de babygym.
En ze begint te brabbelen.echt leuk ( ze is 3 maanden).
Ik leg haar in de box en ze speelt een beetje uit zichzelf en soms doe ik met haar spelen. Veel plezier!
groetjes Linda
 
Hoi Anouska,

Daniel deed pas wat toen hij 5 maanden was, ik weet het nog precies, want bij de 5mnd-afspraak op het CB lag hij alleen nog op zijn rug en deed niks. Was geen probleem zeiden ze. 2 dagen later pakte hij ineens speelgoed en toen ging het heeeeeel snel.
Hij loop nu voor, dus wat dat betreft :) No worries!

groetjes, Yvette
 
Hoi,

Ik weet niet wat ze al 'moeten' kunnen op deze leeftijd, zag alleen dat iemand schreef praten tegen ze in babytaal, maar dat  stimuleerd niet bepaald om te gaan praten,  je moet alle woorden gewoon en duidelijk uitspreken, nu al gaan ze alles wat jij zegt opslaan om het later zelf te kunnen zeggen, je kunt het wel op een kinder toon uitspreken, maar wel de goede woorden gebruiken!
Veel praten is altijd goed, zeg gewoon wat je doet, nu trekt mama je sokje aan, en dat soort dingen!
Je kunt natuurlijk altijd een extra afspraak maken op cb als je twijfeld over de ontwikkeling.

Succes,Gr MJ
 
hoi anouska,


 
een kindje van 3 maanden heeft vooral behoefte aan jouw liefde en aandacht. Het gaat steeds meer zien en herkennen en dat is al hard werken genoeg voor zo'n hummeltje Als ik mijn kindje verschoonde of in bad deed dan vertelde ik wat we deden en gingen doen en er onstaat dan als ze wat ouder zijn een routine in deze dingen.


 
Mijn dochter is nu 2 en eten en drinken en slapen in bad gaan en zelfs winkelen  zijn vaste routines en rituelen dat ze 9 van 10 keer zonder problemen verlopen. Wat betreft de ontwikkeling   doet ieder kind het op zijn of haar eigen tempo en is het stimuleren (spelenderwijs) altijd goed.

Een kindje van 3 maanden daar moet je van genieten en je kind van jouw aandacht laten genieten.
 
Terug
Bovenaan