ontwikkeling zoontje van bijna 1 jaar

hoi allemaal,

Ik ben moeder van een zoontje van bijna een jaar!ik ben wat onzeker aangelegd en maak me soms zorgen over de ontwikkeling van mijn zoontje.
Hij doet wel erg zijn best en kan nu tijgeren,uit zichzelf gaan zitten en met hulp staat hij stevig op zijn benen!Af en toe kruipt hij kleine stukjes maar ploft al snel met zijn buik op de grond!!

Hij eet en drinkt erg goed en zit lekker in zijn velletje!!

Ik ben benieuwd wat andere kinderen van zijn leeftijd kunnen???
En nog een vraagje, kunnen jullie kindjes al zelf uit een tuitbeker drinken???

groetjes van mamakim
 
Hoi,



Ons zoontje is ook bijna 1 jaar en qua ontwikkeling ongeveer net zo ver als jouw zoontje.

Hij kan zelf gaan zitten, en als je hem op zijn beentjes zet blijft hij
stevig staan maar zelf gaan staan lukt hem nog niet. Hij doet wel
iedere keer een poging maar heeft nog niet helemaal door hoe dat moet.
Sinds een aantal dagen kan hij echt goed kruipen. Als ik hem op zijn
beentjes zet en hem stapjes wil laten doen dan maait hij wat in het
wilde weg met zijn voetjes.

(zijn ouder broer, bijna 3 jaar, was wat dat betreft iets vlotter. Die kon met 11 maanden zelfstandig lopen)



Mijn zoontje kan al een tijdje uit een tuitbeker drinken, ik ben daar
vrij vlot mee begonnen en hij drinkt nu zelfstandig uit de tuitbeker.



Groetjes, Ria





 
Hai! Mijn zoontje is inmiddels 14 maanden, maar rond zijn eerste verjaardag kon hij de volgende dingen:

-zelfstandig gaan zitten
-kruipen
-zichzelf optrekken tot staan
-aan onze handen een paar stapjes zetten

De rest kwam pas later. Hij loopt nu sinds een maand, dat ging ineens heel snel. Van niets naar helemaal los in twee weken.
Met kruipen ging het al net zo. Meneer kon omrollen met 4 maanden en deed toen helemaal niets meer, alleen liggen en lachen. Met 10 maanden kwam er weer beweging in en begon hij ineens vanuit het niets te kruipen (op de goede manier). Tijgeren e.d. heeft hij nooit gedaan. Met lopen ging het al net zo. Hij bleef maar lekker kruipen en maakte geen aanstalten tot los staan. Als we zijn handjes loslieten, liet hij zich zo op zijn bips vallen. Totdat hij 13 maanden was. Ineens ging hij los in zijn handjes staan klappen en liep hij los. Heel raar, zonder dat hij daarvoor tekenen had gegeven. Hij doet dus niets in etappes, maar alles ineens.
Ieder kind ontwikkeld zich in zijn eigen tempo. Maak je geen zorgen, mijn broer liep pas met 2 en die is arts, dus het komt echt helemaal goed!
Over die tuitbeker, ik ben begonnen met een tuitje op zijn fles (ik heb Avent flessen, daar kun je zo'n drinktuitje bij kopen). Toen hij daarmee lekker zelf dronk, ben ik pas overgestapt naar een echte tuitbeker (ook van Avent overigens, dat maakte de overstap makkelijker). Rond 7 maanden dronk hij uit dat flesje, met 10 maanden uit de beker en pas sinds een paar weken uit iedere tuitbeker. Daarvoor kon hij alleen uit zijn eigen tuitbeker drinken. Hij kon pas zittend drinken met 10 maanden als hij los zat (in de kinderstoel al eerder), daarvoor kieperde hij steeds om als hij wilde drinken. Dus ook dat komt vanzelf, nu drink hij zelfs staand zonder om te kiepen. Groetjes Cato
PS Alvast een fijne verjaardag toegewenst! Het is een bijzondere dag, die eerste verjaardag!
 
Hoi,



Sinds Stijn een half jaar oud is volgt de ene ontwikkeling de andere
op. Met 6 maanden kon hij omrollen en een paar weken later tijgerde hij
het hele huis rond. Met 7,5 maand ging hij staan, met 8 maanden kon hij
alleen zitten. Met 9 maanden ging hij kruipen en met 10 maanden kon hij
zelfstandig staan en tussen de meubels heen en weer lopen. Met 11
maanden liep hij zelfstandig. Volgende week wordt hij een jaar. Het is
best een raar gezicht om zo'n klein mannetje te zien lopen. Hij weegt
nog geen 10 kilo en is 74 cm lang. Natuurlijk ben ik heel trots op hem
en zijn de reacties van andere mensen erg leuk, maar het is ook
heeeeeel vermoeiend. Als ze zo klein zijn en overal bij kunnen moet je
er de hele tijd op letten. Luisteren doen ze nog niet echt, maar je
moet al wel aangeven wat wel en niet mag. Stijn is heel erg
nieuwsgierig en ondernemend van aard. Daarnaast is hij niet bang
aangelegd. Ik denk dat dat mede bepaald dat hij zo snel is.
Intellectueel zie ik nog niet echt iets bijzonders. Hij brabbelt er
lustig op los, maar iets anders dan papa en mama heb ik er nog niet in
kunnen ontdekken. Hij drinkt uit een tuitbeker, maar het liefst heeft
hij een fles of een gewoon bekertje. Dat laatste wordt wel een
knoeiboel hoor! Hij kan alleen eten maar ook dan moet ik gaan
schoonmaken.



Groet

Lies

 
Terug
Bovenaan