ontwikkeling

mijn zoontje van 4 mnd dreigt een scheef nekje te krijgen door zijn voorkeurshouding, het is nu te erg om het zelf te corrigeren dus ik moet van het cb nar de kinderphysio, kan iemand mij vertellen wat ze daar precies doen?
en hoelang zoiets ongeveer duurt?
ellen
 
Hoi Ellen,
Onze dochter van bijna 5 nu heeft hier ook last van gehad maar dat heb ik pas met 5 maanden 'aangepakt' en dat was gelukkig nog vroeg genoeg. Bij een kinder/baby winkel kun je twee rolletjes kopen met klittenband ertussen waardoor je kindje niet kan rollen, strak ertussen redden ze het met 4 maanden echt nog niet om eroverheen te komen hoor. Misschien moet je dat eerst nog proberen..succes.
 
Hoe lang het duurt weet ik niet. Maar ze gaan daar oefeningen met hem doen die jij dan ook mee krijgt naar huis en dat ook moet uitvoeren.

Dat kan zijn oefenen met op de buik liggen, liggen op een bal, de fles op de andere arm geven, stimuleren met speelgoed kijken naar de andere kant.

Meestal zijn ze er vroeg genoeg bij en komt het echt goed. Dus flink oefenen ook thuis.

groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
mijn zoontje van 4 maanden krijgt fysio voor z,n slappe nek en voorkeurshouding. de fysio komt bij mij thuis en geeft heel veel bruikbare tipe en oefeningen die ik dan moet doen. die oefeningen hoef je alleen maar bij elke luierwisseling uit te voeren je hoeft echt niet elke dag een vol uur die oefeningen te doen. ik doe dat wel want dan spelen we tegelijk ook en zo vind mijn zoontje de oefeningen prachtig en het werkt echt. en die rolletjes werken echt niet!!!!!!!! je moet echt fysio doen het is heel belangrijk voor je kind. en wat geeft dat nou. ik hoop dat je fysio gaat doen uit belang van je kind!!!

veel succes groetjes mirja
 
de fysio duur tot mijn zoontje kan lopen. in het begin komt de fysio iedere week en als het goed gaat, dan gaat ze de fysio afbouwen. de fysio wil wel elke mijlpaal die mijn zoontje heeft zien zoals zitten kruipen en staan.

succes
 
Hoi Ellen,
Ook mijn dochter heeft een voorkeurshouding gehad en veel problemen met haar ontwikkeling.Achter af bleek ze het Kiss syndroom te hebben en hadden we een hoop ellende kunnen voorkomen als we dit eerder hadden geweten!Ik adviseer je even op de site www.kisskids.nl te gaan kijken, misschien is het herkenbaar voor jou en ben je beter af bij een manueeltherapeut(eventueel in combinatie met kinderfysio)het rottige is dat huisartsen en sommige fysiotheapeuten niet ven dit syndroom op de hoogte zijn en je dus geen optimale behandeling voor je kindje krijgt! Succes!
 
onze joey is nu 2x bij de fysio geweest.. of liever gezegd ze is hier geweest.. en het duurt altijd een half uurtje.. ze kijkt hoe sterk hij is met zn hoofd omhoog houden en of hij goed alee kanten op kijkt.. ik moest hem vaker op zn buik gaan leggen enz.. wel erbij blijven natuurlijk.. het hoeft echt niet zo'n enstig probleem te zijn hoor.. soms is een beetje oefeningen voldoense om te corrigeren.... het is wel heel leerzaam en ook leuk.. je kan het toch allemaal weer samen met je kindje gaan doen..
 
Terug
Bovenaan