Ontwikkeling

Hoi,

Mijn zoontje Thomas is nu bijna 11 wkn. oud en ik ben een beetje onzeker of hij  achterloopt met zijn ontwikkeling.
Hij kan zich bijvoorbeeld in de box nog niet echt lang vermaken, hooguit 15 tot 20 minuutjes. Hij lacht wel af en toe.

Wat kunnen jullie kleintjes allemaal al die ook rond de 11 wkn oud zijn?

Ria

Hoi,
Ik zou me niet te veel zorgen maken, ik ken je kindje natuurlijk niet maar ieder kindje is nou eenmaal anders.
Yari is vandaag 10 weken en slaapt nog heel veel, hij is telkens rond de voeding maar een uur wakker.
Als hij wakker word verschoon ik zijn luier, leg hem even in de box om te spelen dit houd hij ook vaak maar 10 min. vol omdat hij dan weer honger heeft. Na de fles speel en knuffel ik nog even met hem en dan mopperd hij weer, leg ik hem op bed dan slaapt hij snel weer in. Ik heb nu al een aantal keer de boog met speeltjes eraan ( hoe noem je zo'n ding eigenlijk? ) boven hem gezet en dan houd hij het langer vol, hij slaat hier zelfs al tegenaan. Misschien een tip??
En wat betreft het lachen dat doet hij ook pas sinds een aantal weken, terwijl mijn dochter ( nu 2 jaar )  dat al heel veel met 4 weken deed en echt bewust.
Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan