ontwikkeling!?

A

Anoniem

Guest
hoe ver zijn jullie kindjes?
ik lees regelmatig over tandjes en zelf drinken enz.
Anne-Sophie heeft nog geen tandjes, houdt d'r fles niet zelf vast, draait nog niet.
ze is van 8 mei dus bijna 7 maanden
zijn er meer kindjes die nog niet zover zijn?

ik  lees  graag reacties

groetjes

Hoi mama van Anne Sophie,

Je moet je niet druk maken hoor, ieder kindje is anders. Feline krijgt d'r eerste tandje en houd zelf haar fles vast ( is een echte hongerlap). Maar ze kan niet draaien en niet zitten.
Een nichtje van mij heeft pas met 1 jaar het eerste tandje gekregen. Een zus van mij liep met 9 maanden, ik met 1,5 jaar pas.
Dus je kan nooit je kindje vergelijken met anderen, geniet gewoon lekker van wat ze kan en nog gaat doen. Het komt vanzelf wel.

groetjes Maris

Hoi

Hier nog zo'n lekker babymeisje.

Mijn dochtertjeheeft nu precies 1 keer gedraaid en volgens mij is ze nu alweer vergeten hoe dat moet.Verder doet ze nog niet veel zelf.
Ze legt haar handje op mijn borst tijdens het drinken en that's it.

Daarintegen is ze altijd vrolijk en lacht tegen iedereen en vind ze brabbelen helemaal het einde.Wel alles helemaal tandloos.

Ze is nu 6 maanden oud en als ik eerlijk ben mag ze van mij nog wel even klein blijven.Ze is echt ons laatste kindje en zo kun je wel optimaal genieten.

Kindje nummer 1 kon ik wel groot kijken.
Kindje nummer 2 mocht alles is zijn eigen tempo doen.
Kindje nummer 3 alles wat langzamer

Ach je doet er toch niets aan.Ieder kindje doet alles op zijn of haar tijd.

Groetjes Jessica

van mij mag ons meisje ook echt nog een baby zijn hoor.
maar omdat ik op het forum al las van tandepoetsen dacht ik. uhhh. is even vragen hoever het  met de andere kids is.
het is onze eerste dus als je dan iets leest over een even oud kind ga je snel vergelijken met je eigen kleintje

Hallo,

Maak je niet druk! Kinderen ontwikkelen zich allemaal anders. Mijn dochter van drie lag tot zeven maanden rustig op haar rug om zich heen te kijken, kreeg haar eerste tand met 10 maanden en zelf fles vasthouden? Echt niet, dat doen papa en mama maar voor mij.......
Nu heb ik een zoontje, Bas, van 5 maanden. Hij draaide met 3,5 maanden op zijn buik en inmiddels ook terug. Zijn eerste tand staat op doorbreken en zodra meneer een fles ziet, pakt hij hem bijna zelf aan.

Heel verschillend dus, maar ook met mijn dochter is het helemaal goed gekomen hoor! Kletst me de oren van mijn hoofd, zingt, danst, fiets en doet alles wat ze zou moeten kunnen.

Niet te veel zorgen maken dus en genieten van alles wat ze kunnen en doen!

Groetjes, Karin,
mama van Eva en Bas

Terug
Bovenaan