Ontwikkeling

A

Anoniem

Guest
De fysio was woensdag weer bij ons (ze heeft een forse vk houding gehad) en mijn vriend vroeg hoe ze zich ontwikkelende (hij denkt altijd dat ze achter loopt, maar ik heb "vergelijkings materiaal" genoeg op het kdv en ik wist zeker dat het wel goed zit!)
en hij heeft dat door middel van een bepaald schema "uitgerekend" en laten zien.
Was net zoeits als de groeicurve alleen nu dan met de ontwikkeling.
Daar kwam uit dat ze niet de snelste is (wat ook komt doordat ze een vk houding gehad heeft zei de fysio) maar wel gewoon gemiddeld zit met haar ontwikkeling.
Hoewel ik dat eigenlijk wel wist, was het toch best fijn om eens te horen moet ik zeggen! Welke ouder twijfels daar nou niet heel af en toe aan? En daar zag je precies wat ze al "moeten" kunnen en wat nog niet.

Ze is nu 6,5 maand en kan rollen van buik naar rus en andersom, aan onze handen omhoog komen in zitstand, ze pakt met   haar handen haar voetjes vast, ze gebruikt haar handjes en voetjes veel etc etc.
Dit soort dingen heeft hij dus bekeken en het viel me op dat ze op deze leeftijd helemaal niet zoveel "moeten" kunnen als ik (wij?) af en toe denken.
Ik denk echt dat we soms veel te veel verwachten en veel te snel willen gaan met alles.
Het komt allemaal wel!
En de fysio zei ook: de ene is snel in de ontwikkeling en de ander is weer veel socialer.
En dat laatste is ons meisje zeker! Ze verteld aan 1 stuk door en is zooo ontzettend vrolijk! Heerlijk gewoon!

Heel herkenbaar!

Nu maakte ik me niet zo druk over haar ontwikkeling, maar op het cb kreeg ik steeds te horen dat ze dit en dat nog niet kon en het toch wel moest kunnen.
Bij ons heeft ook de fysio ernaar gekeken en ze zit ook op het gemiddelde. Mooi toch!
Nu laat ik ze bij het cb dus lekker kletsen! Ik weet inmiddels wel beter. Maar irritant is het wel.

Groetjes!

heyy

mijn zoontje heeft ook fysio gehad voor een voorkeurshouding en een verokken spier in z'n nek
hij is nu 6,5 maand en de fysio heeft het afgerond!!
hij was zo tevreden en had eigenlijk niet verwacht dat het zo snel zo gaan!!!
kregen allemaal complimentjes!!(nooit verkeerd om te horen!!!)
maar ik heb ook eens gevraagt hoe het met z'n ontwikkeling zit!
en daar kwam eigenlijk hetzelfde uit als bij jou!
hij doet alles goed maar is niet een van de snelste!
hij draait op zijn buik en andersom
hij komt in zitstand
eigenlijk alles gaat goed!
maar het is idd wel eens lekker om die bevestiging te krijgen!!!

X leonie

Terug
Bovenaan