ontwikkeling?

A

Anoniem

Guest
Ik vroeg me af hoe het nu is met de ontwikkeling van jullie ukkies.
Jasmijn kan nu goed los zitten, de hele kamer door rollen en heeeeeel veel babbelen. Alleen nog geen echte woordjes. Kruipen en staan doet ze ook nog niet. Ze is een beetje langzaam geloof ik.
Hoe ver zijn die van jullie. Zijn er ook nog meer van die sloompies bij?
Jasmijn is nu ruim 10 maanden.

Liefs Trudi (mama van Jasmijn 12-02-2008)

Hoi!

Melanie is nu rium 9 maanden en kan al een tijd goed los zitten. Alleen nog niet vanuit   ligstand zelf gaan zitten. Ze brabbelt wat af en zegt mama, bah, die en heeeel soms papa. Ze kan wel rollen, maar vertikt het gewoon. Zodra ze op haar buik ligt begint ze het hele huis bij elkaar te krijsen, dus kruipen zit er nog niet in. Sinds een paar dagen trekt ze zich aan de box op tot ze op haar knieën zit (en als ze dan doorschuift op haar buik, begint ze weer te schreeuwen hihi) en als we aan het aankleden zijn en ik zeg 'staan' dan zet ik haar op haar benen en terwijl ze staat kan ik haar broek omhoog sjorren.

Hier ook nog niet zo'n vlotte dus.Als ik soms lees dat kindjes al hun eerste stapjes zetten, denk ik "oh men, dat doet ze nog laaaaang niet!" Morgen moeten we weer naar het CB dus ben benieuwd wat ze daar te vertellen hebben...

Groetjes, Daniëlle
mama van Melanie 07-03-08  

Hallo,

Noah is nu 11 maanden. Hij trekt zich sinds 2 weken op tot staan. Ondertussen staat hij mooi recht, 2 weken geleden stond hij op zijn voetjes maar hield hij zijn handjes te laag. Stappen en kruipen doet hij ook nog niet. Hij brabbelt er ook op los. Zijn enige "woordje" is dada en dan zwaait hij ook. mama en papa zegt hij ook maar niet gericht. Terwijl hij aan het spelen is, zegt hij dat gewoon, niet als hij naar ons kijkt bijv. Hij kan ook tonen hoe groot hij is door zijn handen in de lucht te steken. Hij is dus ook niet erg snel in zijn ontwikkeling maar hij is lief en kan flink alleen spelen, dus dat is het allerbelangrijkste voor ons. De rest komt wel vanzelf.

groetjes,
Els
ps Ik ben wel blij dat er eens kinderen op staan die ook wat trager zijn, daarvoor was ik steeds gefocust op wat hij nog niet kon. (Het was niet super erg hoor, maar ik lette er wel op)

Feline is nu 10 maanden kletst lekker.
Zegt papa, happe, bah (als ze gepoept heeft), Ti beginletters van haar broers naam.
Wijst dingen wel aan, zwaait dag, zegt aai (knijpt ze helaas daarna wel flink in je wang..

Maar verder staat en kruipt ze ook nog niet hoor, ze zit prima en vermaakt zich zo ook het beste.
Het is niet traag hoor als ze nog niet staan, ze zijn nog jong!! Kunnen het nog lang genoeg doen. Onze oudste was volgens mij een maand of 11 toen er een beetje beweging in kwam en liep met 16 maanden.

Groetjes,

Suus

Zifjon is bijna 11 maanden en was al met 5 maanden rollent de hele huiskamer aan het bekijken. Een maand later ging hij los zitten en met 6,5 maand kruipen. Nu met bijna 11 maanden loopt hij aan het handje en in de box trekt zich overal aan op zegt papa, mama en nee. Zwaait dag en kan zelf broodje eten. En doet nog vele andere leuke baby dingen. Als ik dit lees gaat het echt te snel gewoon. Ik geniet van hem.

Liefs van Mariska mama van Zifjon

Laura kan rollen en op haar buik haar armpjes strekken om dan over het randje van de box te gluren. Als ik een geluidje maak doet zij dat ook, zo hoor je dan een paar keer ah! heen en weer. Ze kan een beetje zitten maar nog niet los, als ik op tafel sla doet zij dat ook. Ook kijkt ze naar wat ik aanwijs. Ze kan dus nog niet los zitten, kruipen, staan of lopen. Wel kan ze heel geïnteresseerd aan kleine dingetjes zitten voelen zoals met 1 vinger met mijn rits spelen. Ze is 1e kerstdag 9 maanden.

Hoi hoi,

Noa is nu bijna 11 maanden en kan al ruim een maand goed zitten,
ook rolt ze de hele kamer door en ikzelf denk dat ze het kruipen over gaat slaan, want ze loop beetje langs de tafel.
Vorige week zondag lag ze in de box op haar buik en was ze zich omhaag aan het trekken en ja hoor ze zat!!!!
Daarnaar niet meer voorgekomen en n de box liggen is ook echt een uitzondering!

Groetjes Chantal mama van Noa bijna 11 maanden.

Hallo

Shanice hoort bij een van de snelle ze zeggen dat donkere kindjes over het algemeen sneller zijn ik vond het onzin toen ze me dat vertelde in het ziekenhuis toen milton net was geboren en dat klopte ook. Shanice is nou 10 mnd over 17 dagen is ze alweer 11 maanden ze staat allang in de bed in de box ze tijgert ook al ruim 2 mnd door de kamer ze knuffelt met haar broer en ze mept hem ook mij en pappa ook ze hou al heftige conversaties met haar vader als hij wat zegt brabbel ze ook terug en kan dan ook heel lief of boos kijken. Ze roept pappa mamma en eten ze zingt onder de douche ze drinkt zelf uit haar fles ze staat ook los in de box ze stapt aan een hand. Ik vind het veel te snel gaan het baby is zo ervan af en dat vind ik jammer. Ze zwaait met haar handjes als iemand weg gaat.  

Groetjes lisette

Terug
Bovenaan