Ontwikkeling

Hoe is het met jullie kleintjes?

Onze kleine meid tijgertje, gaat op haar knietjes zitten, nog niet kruipen, wel zelf zitten. Lopen heeft ze nog geen interesse in. Ze kletst wel volop...

Sommige zeggen dat ze traag is, op het cb zeggen ze van niet....

Hoe stimuleren jullie de kleintjes om te gaan lopen of wachten jullie af?

Hier eentje die volop bezig is. Heeft vanaf een maand of 6 flink geteigerd en nu sinds een maand of 3 kruipt hij volop. Sinds kerst kreeg hij in de gaten dat hij kon staan en daarna is het lopen langs de tafel en bank begonnen. Hij vind het nu erg leuk om achter zn loopwagentje te lopen en krijgt m nu ook weer in de goede richting als hij vastzit. Traplopen heeft hij ook ontdekt dus hij loopt voortaan zelf naar boven.

Quinn heeft veel dingen snel door, maar of hij vlug is of niet weet ik niet echt.

Toen ik van de week op het CB was vonden ze dat hij gerust een maand of 2 ouder kon zijn dan hij was vanwege wat hij allemaal al deed.

Ik heb het verder niet gestimuleerd omdat ik vind dat kinderen dit in hun eigen tempo moeten doen. Ze zeiden tegen ons allemaal toen hij begon met kruipen en staan dat hij binnen een maand wel zou lopen. Voor mij persoonlijk hoeft dit niet en ik laat het hem lekker op zn eigen tempo doen.

Zolang je kind er nog niet aan toe is zal hij het zeker niet gaan doen. Opeens krijgen ze het door en dan gaat het snel genoeg.

Lizzy heeft vanaf 6 maanden alleen maar aan het billenschuiven geweest.
Ze is nu 11,5 maand en ze kruipt nu pas sinds een week maar met billenschuiven kwam ze ook door de hele kamer.
Staan doet ze vanaf 7 maanden bij de tafel soms zet ze nu en dan stapjes aan de tafel.
Je moet maar zo denken ieder kindje doet alles op zijn eigen manier en ieder in een ander tempo.

Liefs

Hier wordt ook niet gestimmuleerd, ik denk idd dat ieder kind zijn eigen tempo heeft. Weet niet of mijn zoon snel is of niet, als ik naar het ene kindje kijk is hij sneller, en in vergelijking met een ander kind weer langzamer, het is ook maar net wat je als uitgangspunt neemt...

Matthias heeft ongeveer 1,5 maand geleden ineens flinke stappen gemaakt in zijn ontwikkeling. Begon toen ineens te kruipen en op te trekken en overal langs te lopen, nu loopt hij aan 1 handje of met 1 handje steun aan iets (al is het het loshangende tafelkleed zag ik vandaag;)... moet ik maar eens van tafel gaan halen, zoveel steun heeft ie daar niet aan denk ik en is nog gevaarlijk ook...) en ook staat regelmatig lange tijd los. Vorige week zette hij zijn 1e stapje los, maar vond dit toch wat te eng, heb hem dat nu niet meer zien doen.

Daarvoor stond hij zo af en toe in de box en tijgerde hij verder alleen.

Hoi,

Amy is nu 11,5 maanden. en kruipt al een paar maanden. Verder loopt ze heel de kamer door langs de muren en meubels. of pakt zelf haar loopwagentje. Ik laat haar gewoon doen.

Ze gaat nu steeds vaker los staan. of stapt wat grotere stukken over zonder vast te houden. loopt aan 1 handje mee.

We zijn nu sinds een week 1 a 2 keer per dag met haar aan het oefenen los te lopen. we gaan doen tegen over elkaar zitten en laten haar nu ons toe lopen. ze zet nu 6 stappen los. en vind het prachtig. Als we merken dat ze het niet meer leuk vind stoppen we gelijk. we zien wel wanneer ze zelf voorbij gelopen komt haha. ze doet het toch pas als ze daar zelf aan toe is.

liefs van ons

Terug
Bovenaan