Ontwikkelingsachterstand

<p>Hallo allemaal, wij hebben een zoontje van 13 maanden. Kan niet zelfstandig zitten, kruipt niet. Rolt nu af en toe om op zn zij en naar zn buik. Eetstoel was in het begin hangen komt zit nu af en toe recht op. Houdt geen drink beker vast. Of pakt geen brood om naar de mond te rijken. Ons zoontje moeten wij volledig eten en drinken geven. Motoriek gaat erg langzaam maar gelukkig vooruit. 1/2 jaar fysio aan huis. Inmiddels zijn er onderzoeken en krijgen wij in oktober uitslag hier van. Ons zoontje is erg vrolijk eet en drinkt goed, alles gaat naar binnen. Slaapt goed. Erg vrolijk. Begint nu wat de brabbelen. Ik ben erg benieuwd of er ouders zijn die deze ervaring ook hebben. Dat hun kindje laat is met zijn of haar motoriek. Ik maak mij erg veel zorgen om hem. </p>
 
Hi Kim,
 
Ik herken je verhaal: mijn dochter is 20 maand en heeft ook een ontwikkelingsachterstand. Gelukkig loopt ze sinds een paar weken en is ze een heel blij tevreden kindje. Eet en slaapt goed, alleen dus wat later met alles. En inmiddels hebben we bloedonderzoek gehad in het ziekenhuis waar we komende week uitslag van krijgen. Pff ik vlieg tegen het dak van de spanning ?. Duurt nu al ruim 7 weken sinds de afspraak, het is een chromosoomonderzoek. Gaat het bij jullie om eenzelfde onderzoek? Ben benieuwd!
ik snap je zorgen, hoor heel graag van je! Of van anderen :).
groetjes
 
Hallo, ik lees jullie berichtjes. Ons zoontje is nu bijna 13 maanden, we zijn ongeveer een maand geleden bij de kinderarts geweest omdat hij zich traag ontwikkeld. Hij kan zelfstandig zitten, maar hij kan zich zelf niet voortbewegen. Hij speelt niet of nauwelijks gooit speelgoed meestal direct weg of stopt het in zijn mond. Eten en drinken gaat prima daar is hij dol op. Over 2 weken hebben wij een afspraak bij de neuroloog op advies van de kinderarts. We hebben sinds dat hij 4 maanden oud is regelmatig fysio. 
Ik ben erg benieuwd hoe het met jullie kindjes is? En hebben jullie ervaringen met consult bij de neuroloog? 
Groetjes 
 
Hoi,
Deels wel erg herkenbaar! Mijn zoontje is nu 22 maanden, met 12 maanden kon hij net zitten. Teigeren, kruipen en staan nog helemaal niet.
Hij praat nu ook nog niet, begint net met een paar woordjes en stapt nu net rond de salontafel. Verder is hij een erg vrolijk mannetje en eet en drinkt hij goed. Hij heeft ook lichte trekken van autisme, hij fladdert met zijn armen, is dol op wieltjes en kan soms volledig in zijn eigen wereld zitten. Daarnaast kijkt hij je wel aan, maakt hij grapjes en is zijn fijne motoriek ver vooruit. 
Hier ook al ruim een half jaar kinderfysio en vanaf komende week starten we met een traject bij Integrale Vroeghulp. Zij gaan met een team van experts bekijken wat mijn zoontje wel en niet kan en wat nu het beste voor hem is.
Kijk eens op de site van Integrale Vroeghulp, zij zitten in heel Nederland. Je kan als ouder contact opnemen of het via het Consultatie Bureau doen. Zij kijken echt naar wat het beste is voor je kind en het is een advies.
 
 
 
 
Hier nog eentje met een ontwikkelingsachterstand. Mijn zoontje is nu de 12 maanden gepasseerd en kan alleen nog maar rollen/pivoteren. Zitten kan hij nog niet of tijgeren of kruipen en staan. Wij lopen inmiddels ook bij de fysio en krijgen gerichte oefeningen. Ook hij fladdert veel met zijn armpjes.
 
Herkenbare dingen. Inmiddels is onze oudste 5. En die heeft een algehele ontwikkelings achterstand van 16 maanden. Nu bezig met waar het aan ligt. Onze jongste is daar in tegen heel anders. Maar je mag ze niet met elkaar vergelijken 
 
Herkenbare dingen. Inmiddels is onze oudste 5. En die heeft een algehele ontwikkelings achterstand van 16 maanden. Nu bezig met waar het aan ligt. Onze jongste is daar in tegen heel anders. Maar je mag ze niet met elkaar vergelijken 
 
Terug
Bovenaan