<p>Hallo lieve mama's en wellicht papa's</p><p>Mogelijk is er al een topic met dit onderwerp maar ik kon het niet zo snel vinden. </p><p>Ik ben een trotse mama van onze 10 mnd oude dochter. Al een aantal keren (lees dus al maanden) geef ik aan dat ik denk dat mijn dochter een ontwikkelingsachterstand heeft. Zelfs bij de extra controles bij het CB kreeg ik steeds te horen dat "ze iets trager is maar dat dit past bij haar moeizame start (45cm en 2365gr bij de geboorte met 37.5weken) en ze het allemaal wel inhaalt. Fysio was niet nodig. </p><p>De laatste controle (9mnd) bij het CB verliep even anders. De nieuwe jeugdarts vond dat er wel sprake was van achterstand en raadde aan om fysio te starten. De achterstand bestaat uit: nog niet eens zelfstandig rollen, dus laat staan andere zaken die ze al zou moeten kunnen. </p><p>Nu geeft de fysio aan dat er werk aan de winkel is, maar ze ziet vooruitgang. Toch ben ik niet gerust en gaan we voor een consult bij de kinderarts. De fysio heeft eerlijk aangegeven dat ze denkt dat dit een goed idee is, omdat bepaalde syndromen nog niet uitgesloten kunnen zijn. Nu kun je op google natuurlijk vanalles vinden wat je niet blij maakt, maar als dat zo is dat zo. Echter deze onzekerheid is killing.. Ik twijfel nu zelfs aan mijn eigen kunde als mama zijnde..</p><p>Zijn er mama's of papa's die dit hebben meegemaakt of nu ook meemaken? Met wie ik kan sparren op dit forum? ik merk dat ik wel behoefte heb aan "lotgenoten".</p><p>Heel veel liefs.. </p>