ontwikkelingsachterstand!

Hallo Allemaal

Vrijdag met me zoontje van 2 jaar en 5maanden naar het audiologish centrum geweest voor zijn spraak en gehele ontwikkeling en het was al vrij snel duidelijk...

Een ontwikkelings achterstand.

Nu moeten we ons aan melden bij intergrale vroeghulp en hij gaat naar een speciaal kdv.

Hij heeft een achterstand van 1jaar voor ze motorishe ontwikkeling en spraak zelfs langer dan een jaar, dus mijn zoon is wel 2 en een half bijna maar in doen en laten 1 tot anderhalf jaar.

We gaan er positief tegen aan en proberen de achterstand in te halen, zodat hij naar eeen normale basisschool kan als hij 4 is.
Ook krijgen wij hulp thuis dus ik vertrouw erop.

Nu weten we ook echt waar het gillen en drammen vandaan komt!
Frustraties van het niet kunnen praten.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkeling

groetjes mama van j
 
Hi mama van j,

Wat zal het een opluchting voor jullie zijn geweest toen je wist waar dat drammen vandaan komt... of niet? Natuurlijk ook de "teleurstelling" dat je kindje een ontwikkelingsachterstand heeft.

Hier ook zo'n drammertje, ook door het niet praten. Maar hier iemand die gewoon te lui is zeg maar. Ook wij hebben allerlei onderzoeken gehad op een audiologisch centrum, maar ons kind is verder wel gezond. Maar dat niet praten is erg frustrerend. Als we binnen 3 maanden met logopedie geen resultaat hebben moet hij ook naar een speciaal kinderdagverblijf en dat doet me nu al pijn, ik wil er nog niet over nadenken. Hij heeft zoveel plezier op het kdv waar hij nu zit, vooral met 1 van de leidsters, dat ik er niet aan moet denken hem daar weg te halen.

Voor jou in ieder geval heel veel sterkte met je zoon en ik hoop dat hij snel zijn ontwikkeling kan inhalen.

gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan