Ontzettend bang

Hallo,

Ong 11 weken geleden heb ik een miskraam doorgemaakt na 9 wk zwangerschap. Dit was mijn tweede zwangerschap. Ik heb al een dochter nu 13 mnd. Nu ben ik sinds4,5 week weer zwanger en gisteren heb ik weer wat bruinig bloed verloren. Met afvegen na het plassen zat het op het papiertje. twee keer.   Niet veel ,maar zo is het dus bij de vorige zwangerschap ook begonnen en ook rond deze termijn.Ik had dan wel iedere keer een paar dagen 1 keer per dag wat bloed verlies en dat heb ik vandaag nog niet gehad. En bij de zwangerschap van Emily heb ik ook 1 keer wat bruinig boed gehad ook met deze termijn. Dus ik hoop gewoon dat het bij 1 keer blijft, maar je snapt dat ik honderd duizend keer naar het toilet ga en iedere keer angstig op het toilet zit.
Ik hoop zo dat het dit keer goed gaat! Weet iemand trouwens of je bloedverlies kankrijgen van flinkebuikspieroefeningen doen?
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Mijn omgeving is ook echt wel oprecht geintreseerd , maar die hebben nog zoiets van ach je moet het gewoon afwachten en het zal heus wel goed komen, maar ja dat snap ik ook wel. Ik wil alleen mijn verhaal 20 keer per dag kwijt.

Gr Helen

Hai daar,

Het kan natuurlijk van alles zijn. Het lijkt erop alsof het oud bloed is zoals je dat beschrijft. Het zou ook kunnen zijn dat je een geknapt adertje hebt gehad.
Ik kan me voorstellen dat je erg ongerust bent en dat elk bezoek aan het toilet een enorme zeunuwtoestand is. Ik heb zelf tussen de eerste en de tweede een miskraam gehad. De eerste maanden van de tweede zwangerschap waren een marteling en tijdens de derde zwangerschap was dat niet minder.
Probeer ervan te genieten, zit er niet teveel over in. Vermaak je met je kleine koter.
Ik hoop dat je een fijne voldragen zwangerschap krijgt met een mooi wondertje om het af te sluiten.

Annet 40w3dagen zwanger van nummer 3

Hoi,

Het hoeft niks te betekenen. Het kan een innestelingsbloeding zijn, maar het kan ook het begin van een mk zijn. Misschien te geruststelling: Ik heb 2 keer een mk gehad, en alleen bij de eerste van te voren een beetje bloed verloren. En ik heb 2 goede zwangerschappen (ben nu zwanger van de tweede). Bij allebei heb ik met een week of 5-7 bloed verloren. En beide keren heb ik daarna een goede echo gehad. Ik heb inmiddels een gezonde zoon, en ook dit kindje (ben 18 weken) doet het tot nu toe erg goed. De oorzaak was bij mij een gevoelige baarmoedermond. Ik had de laatste keer niks bijzonders gedaan, en toch bloed verloren. Je kunt al contact opnemen met een vk of je gyn. Misschien kunnen ze al wat voor je betekenen.

Sterkte, en ik duim voor je!
Groetjes, Kat

Bedankt Annet en Kat voor het reageren! Ik heb gelukkig op die ene keer na niets meer verloren. Dus ik hoop dat het gewoon nog oud bloed was van de innesteling en dat ik over 2,5 week een goede echo heb.

Ik voel me in ieder geval weer iets zekerder.

GR Helen

hoi Helen,

fijn dat het bloed gestopt is. probeer maar goed vertrouwen te hebben en geniet van de echo binnenkort. Volgens mij moest je wel met buikspieroefeningen wat rusiger aandoen als je zwanger bent, maar 1 belletje naar de verloskundige en je hebt antwoord.

Succes

Hallo,

Nou het is weer begonnen hoor! Sinds gisteren om het toilet bezoek wat bruin/rosig op het papiertje en soms een druppel bruin in et toilet. Sporten ben ik iom huisarts voorlopig mee gestopt ivm buikspieroefeningen. Ook heb ik vandaag weer het zh gebeld en ik kon daar op zich voor een echo terecht maar ze dacht dat ze wrs niets kon zien en zou zelf graag tot donderdag afwachten, want 2 dgn in dit termijn van de zwangerschap scheelt al veel. Dus besloten om   toch tot donderdag af te wachten om 12 uur heb ik dan een echo afspraak. Dat is trouwens aankomende donderdag al, want dat heb ik maandag overlegt met de vk toen het bloeden weer begon hebben we de echo dus al naar voren gehaald.
Nu dus nog 2 zenuwslopende dagen.   Maar het doet me op zch goed om te lezen dat ik niet de enige ben met bruin bloedverlies, maar ik blijf de miskraan in mn hoofd houden.

Spannend allemaal!
GR helen

Terug
Bovenaan