ontzettend benauwd.....

Goedemorgen,

Mijn zoontje (6 maanden)  heeft al een aantal maanden op en aan last van vastzittend slijm en benauwdheid.....
vanmorgen dus weer maar echt op een vreselijke manier.... hij reutelt maar door.... en zit niet zo lekker in zijn vel. Hij heeft geen koorts en wordt ook niet blauw rond zijn lipjes. Ben hiervoor ook al een paar keer naar de dokter geweest maar zij kunnen niets doen. Hij heeft wel een puf gekregen.
Maar ik vind het zo vreselijk voor hem... en ben zo ontzettend bang dat het mis gaat... Hij is echt een heel vrolijke baby, zelfs nu hij het zo benauwd heeft lacht hij nog....
Ik weet niet meer wat ik hier aan moet doen.... Ik vind het een beetje naar om te vragen maar heeft misschien een van jullie hier ervaring mee?  hebben jullie nog tips...?

Een bezorgde Christie

Ha Christie,

Ons zoontje heeft daar ook last van gehad maar hij was nog veel jonger. Hij sliep vaak op zijn zij, zodat het slijm niet achterin zijn keeltje gleed of bleef hangen. Ook hij heeft gepuft, dat moet je toch goed volhouden want dat hielp bij ons zoontje na een tijdje pas echt goed. Melk bevordert ook vaak slijm, maar het is nog moeilijk om daar iets mee te doen als  ze nog zo jong  zijn. Ik begrijp helemaal dat je het vervelend en eng vindt, dat vonden wij toen ook (ons zoontje is bij de eerste verschijnselen wel opgenomen geweest omdat hij blauw aanliep). Misschien kun je een second opinion vragen of je door laten verwijzen naar een kinderarts in het ziekenhuis voor je eigen gemoedsrust. Misschien kunnen je ze daar gerust stellen. Bij ons zoontje is het na een tijdje helemaal over gegaan.

Succes ermee!

Hoi christie, ons zoontje heeft ontzetrtend veel last van slijm en zijn longen gehad. Momenteel is hij er redelijk aan toe. Ik legde bij hem altijd een doorgesneden ui onder zijn bedje zodat in elk geval zijn neusje open bleef en hij beter kon ademen. Verder ging ik altijd met hem op de badkamer zitten met de warm waterkraan open zofdat het er flink stoomt. Ook heeft hij puffers en een thuisvernevelapparaat. Inmiddels zijn we 8 ziekenhuis opnames verder en ik kan je met klem aanbevelen naar je intuitie te luisteren en als je het niet vertrouwd een kinderarts te raadplegen. Mijn zoontje is een zogenaamde Happy Weazer. Dat wil zeggen dat ze wel benauwd klinken maar er zelf niet zoveel last van hebben. En dat de saturatie goed blijft. Nogmaals een moeder weet zelf het beste hoe het met haar kind gaat dus laat je niet afschepen als je het niet vertrouwd.
Heel veel sterkte!!!!
Groetjes Loes (mama van Puck en Yanou)

Terug
Bovenaan