ontzettend geschrokken...

Hoi meiden,
Ik heb een vraagje. Heeft 1 van jullie tijdens de zwangerschap of een eerder zwangerschap wel eens bloed verloren? Afgelopen woensdagavond ging ik naar bed en ging nog even naar de wc. Daar ben ik me echt kapot geschrokken. Bij het naar de wc gaan had ik oud bloed (sorry voor m'n bewoording). Ik was helemaal overstuur. Manlief in vrachtwagen gebeld en schrok ook. Na even gekletst te hebben toch maar gaan slapen. volgende dag thuis gebleven van't werk. Kreeg ontzettende menstruatiebuikpijn en had nog steeds bloed. Ik vloeide niet, maar wel als ik naar de wc ging. die ochtend het ziekenhuis gebeld en uitgelegd. Die gaven aan het af te wachten... afwachten... wat een rotwoord. Ik ben nog nooit zo in de rats geweest. Nu waren we na bijna 3 1/2 jaar zwanger en nu zou het mis gaan???

Vrijdag was het nog niet fijn en weer gebeld. Ze heeft overleg gehad met m'n gyn en die zag het nog positief in maar ze konden zich wel voorstellen in mijn situatie dat ik me zorgen maakte. Toch wilden ze wachten tot de afspraak van aanstaande vrijdag. Pfff... wat slopend is dat zeg. Ik had zoiets van, laat me nu het hartje maar gewoon horen!!! Maar begreep ze wel. Als het mis zou gaan zou er niets aan te doen zijn.

Nu zondag, voel ik me beter. Heb minder last van m'n buik en bij het naar de wc gaan is het minder. Hebben toch het idee dat ik nu m'n menstuatie had moeten hebben en dat mijn lichaam dacht... dat oude bloed is verkeerd en moet er uit. Maar wat een buikpijn echt om bang van te worden.
Begin nu weer wat moed te krijgen, maar het speelt nog wel door m'n hoofd. Ik twijfelde om morgen te gaan werken, maar het toch besloten dat 1 dag niet werken niet op kan tegen een heel mensenleven van je kindje en dat ik het nog een dagje rustig aan doe. Morgen is er weer een dag en kijk ik hoe het gaat.

Het zonnetje begint voor ons voorzichtig weer te schijnen, maar ben toch blij als het vrijdag is en we het hartje kunnen horen.

Liefs _Brinky_
Vandaag 10 weken zwanger

Hey meid,

Ik zou me ook helemaal rotgeschrokken zijn!! Jammer dat ze je niet gelijk hebben laten komen voor een echo en je zo in onzekerheid laten zitten. Toch heb ik wel meerdere dames gehoord die wel eens wat oud bloed verliezen, maar dan toch het hartje te zien krijgen.

Wil je heel veel sterkte en succes wensen deze week en dat het maar snel vrijdag mag wezen voor dat ene stukje duidelijkheid!!

Liefs Rixt

Erg he, dat afwachten.
Ik heb het bij 2 zwangerschappen gehad.  Mijn 1e  zwangerschap gehad zonder bloedverlies en een gezonde dochter. De 2e keer een miskraam gekregen, de 3e keer een gezonde dochter.
Beide keren dezelfde klachten, heel weinig bloedverlies. Ik kreeg iedere keer een echo, maar ook dat geeft weinig zekerheid. De 2e  zwangerschap zagen we idd. dat er geen hartslag was, maar de 3e  zwangerschap zagen we wel een hartje, maar ook bloed dat  in de baarmoeder zat en ik kreeg toen de boodschap: Het kan alle kanten uitgaan. Het kan een innestelingsbloeding zijn, maar het kan ook zijn dat het bloed alles mee naar buiten trekt.  Dus nog 2 weken heel spannend.
Je zal dus echt moeten afwachten en het vervelende is, je kan er niets aan doen. Als het niet goed is dan doe je er niets aan.
Ik heb geprobeerd dat te onthouden en zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
Heel veel sterkte de komende tijd.

Hé meiden,
Bedankt voor jullie reactie. Het is gewoon echt slopend. Ik heb al 1x eerder een echo gehad met bijna 8 weken en toen klopte het hartje.

Gisteravond toch weer meer bloed. Om gek van te worden. Twijfel ook of ik aan het werk moet gaan of af moet wachten. Ik wil namelijk ook niet op het werk zijn als het mis gaat. Wat zouden jullie doen? Ik moet deze week nog 2 dagen werken, maar bv. morgen is een zware dag want moet ik zware mensen draaien/tillen omdat ik in de handicaptenzorg werk. Ik weet ook dat mensen het aan mij kunnen zien dat er wat is en dat ze dan gaan vragen en dat wil ik gewoon even niet.

Bah wat een getwijfel...

Liefs Brinky

hey Meid,

Wat een rot situatie heh! het sloopt je gewoon. Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je op dit moment voelt hoor...

Ik wil je niet bang praten ( dus begrijp me niet verkeerd)
Ik heb namelijk vorig jaar april een miskraam gehad met 10 weken.

Bij mij begon het ook met klein beetje rood verlies. Ik schrok me ook rot!
Ik was die dag bij mijn moeder. Die zei: niet gelijk in de stress schieten. Toen ik zwanger was van jou, verloor ik ook wel eens bloed. ( bleek een innestelingsbloeding te zijn) Maar die dag erna, begon ik steeds meer bloed te verliezen. En het werd ook steeds helderder van kleur. Meer een menstratiebloeding! Ik heb toen de verloskundige gebeld. Die heeft toen een echo voor me kunnen regelen.

En eenmaal in het ziekenhuis aangekomen... Op de echo was idd te zien dat het niet meer in leven was. Het leefde volgends de gyn al zo'n twee wk niet meer

Het bloeden heeft nog een paar dagen geduurd. En gelukkig is het bij mij wel op een natuurlijke manier los gekomen!

Ik hoop voor jou natuurlijk, dat het anders afloopt! en dat het een innesteling is ofzo. Je hoort ook wel vaak dat vrouwen gewoon ongi zijn, terwijl ze zwanger zijn.... Ik ga in ieder geval voor je duimen dat alles goed komt.

Als je toch veel  last blijft  houden van het bloeden, dan zou ik gewoon een gyn bellen voor een echo. Dan weet je het zeker!

veel sterke!

HA brinky

Wat erg heh die klote spanningen ik weer er alles van ....je bent pas blij als je paar maanden verder bent althans ik was dat wel ... en wat betreft je werk ik werk ook in de zorg en ik ben na mijn 2   miskramen meteen gaan werken ... maaar dat viel idd niet mee bewoners en personeel zien dat er iets met je is ...aan de ene kant niet fijn omdat ik de hele dag weer begon te huilen als ze vroegen wat er aan de hand was...dit uitgelegd en dan merk je toch wel dat dat ook wel fijn is hoor ..ze begijpen dan wel dat je wat stiller bent en je er niet helemaal bij bent.. maar dat is bij iedereen anders   ...dus volg je hart en wil je veel sterkte wensen en probeer je niet te druk te maken heh ...

xxxbloem 36 weken

Terug
Bovenaan