Ontzettend slechte slaper

Onze zoon Thom slaapt ontzettend slecht. Hij is nu 8 maanden en heeft eigenlijk vanaf het begin in ieder geval overdag heel weinig geslapen. Soms gaat het een paar dagen goed en slaapt hij af en toe een half uurtje/uurtje maar meestal slaapt hij bijna niet. Je zou dan denken dan zal hij 's nachts wel goed slapen maar helaas. Sinds een paar weken gaat ook dat ontzettend slecht. Hij jengelt vaak in zijn slaap net zolang tot je hem de speen teruggeeft. Vaak wel 7 keer per nacht. Je snapt het, papa en mama zijn ontzettend moe. Ik moet er trouwens wel bij vermelden dat hij ook koemelkallergie heeft. Na de laatste voeding 's avonds gaat hij ook niet meteen slapen. Meestal is het wel 22.00 uur voordat hij eindelijk in bed ligt. Meteen na de voeding in bed leggen hebben we geprobeerd maar dan gaat hij ontzettend krijsen en ziet hij zelfs kans om uit de safe t-sleep te kruipen en dan gaat hij gewoon in zijn bedje staan schreeuwen. Ook gaat hij dan spugen en dan zijn we nog verder van huis. We zijn dus eigenlijk op zoek naar een "wondermiddel". Weet iemand iets, bijvoorbeeld bij een homeopaat, dat helpt? We hebben het huis ook al laten nakijken op wateraders maar dat helpt nog niet echt. We hopen dat iemand een goede tip heeft zodat ons kleine mannetje eindelijk lekker gaat slapen want hij heeft het zo nodig!
 
wij hebben hier hetzelfde gehad met onze zoon. alleen heeft hij geen koemelk allergie. maar hij wilde absoluut niet gaan slapen en hij krijste de hele buurt bijelkaar. en we dansten op het laatst naar zijn pijpen.
we hadden er schoon genoeg van en toen hebben we hem gewoon laten krijsen. het was dat of 'gek worden". wij als ouders moesten consequent worden en de touwtjes weer in eigen handen nemen. (we wisten dat hij geen honger had , geen luier nodig had. maar dat hij gewoon niet wilde slapen. hij wist niet hoe hij is slaap moest komen.)
de eerste nacht hield hij het wel 2 uur vol en ben ik toen 2 keer wezen kijken maar hem er niet uitgehaald. kort en zakelijk gehouden.
de 2e nacht ben ik 1 keer weze kijken en heeft hij het een uur en een kwartier volgehouden. de 3e nacht ben ik niet geweest en was hij met 20 stil. en nu weet hij waar hij aan toe is en gaat lekker slapen. soms probeert hij het nog wel eens maar hij houdt het nu niet zo lang meer vol, want hij weet nu dat hij zijn zin toch niet krijgt en moet gaan slapen.
ik hoop dat het bij jullie ook zal helpen. en dat dat het enigste is. want dan is het "zo" opgelost (kost wel enorme doorzettings vermogen want ze kunnen best hun zinnetje "doordrammen"
ik wens je heel veel succes en laat je nog weten off je een oplossing hebt gevonden?
groetjes Michelle
 
Ik zou even op de site www.kiss-kinderen.nl kijken. Veel kinderen met het Kiss syndroom wordt onterecht beoordeeld dat ze koemelkallergie zouden hebben. Het Kiss syndroom krijgen kindjes doordat ze te snel, of met geweld, bijv. pomp of tang, ter wereld worden gebracht. Hun nekwervels zitten dan niet goed. Jouw verhaal klinkt heel herkenbaar met andere verhalen van kindjes met het Kiss syndroom. Als het dat inderdaad is, is het vaak met 2 bezoekjes aan de manueel therapeut zo verholpen. Het is jammer dat niet iemand anders je er eerder op gewezen heeft. Het wordt niet officieel medisch erkend, alhoewel steeds meer consultatie buro's het erkennen. Je kunt op die site ook info vinden waar je een afspraak kunt maken. Over het algemeen wordt het door het ziekenfonds vergoed.
 
Dankjewel voor jullie reacties.
Meta, mijn zoon is via een keizersnede geboren dus het is heel onwaarschijnlijk dat hij het kiss syndroom heeft. Ik heb dit wel overlegd met het cb. Thom heeft echt koemelkallergie, dit hebben we getest door normale babyvoeding te geven en dan is het helemaal mis met hem.
Michelle, we zijn nu ook 2 nachten bezig hem toch in zijn eigen bedje te laten slapen. Het is echt doorbijten want hij krijst inderdaad zo een paar uur achter elkaar. Dit advies hadden we gekregen van de huisarts omdat het er toch op lijkt dat hij verwend is. Als we hem namelijk 's nachts bij ons in bed nemen slaapt hij zo weer. Leggen we hem terug, dan begint de "ellende" weer opnieuw. Wel ligt hij nog altijd bij ons op de kamer want als we hem op zijn eigen kamertje leggen valt hij vaak in slaap met zijn gezichtje in de matras gedrukt dus dat vinden we een beetje eng. Hopelijk lukt het op deze manier maar reacties en tips zijn nog van harte welkom!
 
hoi anoniem,

een osteopaat helpt niet alleen als je een kisskind hebt, gespannen kindjes en kindjes met spijsverteringsproblemen kunnen er sowieso baat bij hebben -ook bij een ks.
zoek er eens naar op internet, of bel een osteopaat om te vragen wat ze voor je zouden kunnen betekenen. vaak hoor je dat mensen zeggen: hadden we zoiets maar eerder gedaan.

wat betreft het huilen: kennelijk heeft hij daar behoefte aan, trek het jezelf niet aan, sommige kindjes hebben er meer behoefte aan dan anderen en bij mamaenpapa liggen troost direct, ja, logisch. Wat voor mij niet betekent dat je het niet moet willen veranderen hoor! ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt.
Er bestaan van die matrasjes waar ze niet in kunnen wegzakken/wel in doorademen. ik kan even niet op de naam komen.

Ik denk niet dat er 1 oplossing voor jullie is; hij zal moeten wennen aan het slapen op zijn eigen plek en aan niet wakker worden -misschien is er gedeeltelijk een oorzaak in spanningen en gedeeltelijk gewenning. het lijkt me goed om het cb te consulteren, dan heb je even een steuntje in de rug. Als je zoontje jonger was geweest dan had ik geroepen: inbakeren! Vraag eens na hoe dat zit bij wat oudere babys, want ook dat kan zorgen voor meer rust in de tent.
 
Wat vervelend voor je. Ik heb zo'n matrasje waar je kindje gewoon kan doorademen. Maar dan nog zou ik het ook heel eng vinden. Ik heb zelf zo'n kussentje waar hij op zijn zij in bed ligt. Er zit dan een kant achter zijn rug en een kant voor zijn buik. Dan kan hij niet door rollen op zijn buik. Misschien dat dat in ieder geval helpt dat hij dan niet met zijn gezicht op het matras ligt. Maar in je verhaal staat volgens mij al dat je dat al geprobeerd hebt.
Mijn mannetje is altijd 's nachts erg onrustig als ie overdag te veel prikkels heeft gehad. Dan gaat hij woelen en jengelen. Ik doe hem altijd 's avonds in bad met lavendel olie en geef hem een baby massage. Hij word daar altijd erg rustig van. Dan krijgt hij zijn fles, op zijn kamer zonder geluiden er omheen. Dan slaapt hij altijd heerlijk. Misschien helpt het.
 
Hoi Meta,
Zo'n kussentje is niets voor ons mannetje aangezien hij zelfs kans ziet om uit zijn safe t-sleep te kruipen. Het is echt een ontzettend druk mannetje. Wij hebben ook een matras waarin hij zou moeten kunnen doorademen maar het blijft toch heel erg eng. Ik denk dat ik dan zelf toch niet kan slapen. Hij slaapt nu al wel een paar nachten (onrustig) in zijn eigen bedje dus niet meer bij ons in bed. Toch nog maar doorzetten nu.
Cindy
 
Terug
Bovenaan