ontzettend spugen

Probleem/vraag;



Mijn dochter van 8 weken spuugt met een grote boog haar voeding er weer
uit. Soms al na een minuutje gedronken te hebben, soms pas na een uur.

Ze had hier enige weken geleden ook last van, en ben toen
Johannesbroodpitmeel door haar voeding gaan doen, hielp direct, sliep
direct ook tot 05.00 door.



Twee dagen geleden heeft ze het eerste prikje gehad, en is nu ook iets verkouden, verstopte neus.

Nu is de hele ellende is weer overnieuw begonnen met spugen, en ik weet niet waar het aan ligt, ik heb niets veranderd.



Vannacht haar hele bedje weer moeten verschonen, omdat ze echt de hele
inhoud van de fles door haar bed had gegooid. Het komt haar neusje
erbij uit. Zo zielig, en behoorlijk vervelend voor ons. De fles geven
wordt zo een enorme taak.



Had een Avent fles, met iets groter gat (ivm die verdikte melk) en nu een Difrax fles met z on kromming, niets helpt.



We zien het ook niet aan komen, ze houd even in, en ineens, met een
enorme boog alles er weer uit. Haar kleren verschonen, die van ons, de
vloer en de rest van de omgeving.



Op 150 cc doe ik nu 4 dikke scheppen Nutriton (eerder was 1/2 scheppen al voldoende).



Wie o wie helpt of ken dit probleem?



Sannes

mv Mila 19-2

 
hoi,
Mijn kleintje had/heeft dat ook.
volgens mij mag je er nog wel wat meer van dat pitmeel bij doen hoor,
Ik geloof op 200ml mag je 4 tot 8 schepjes doen!
Dus bij haar flessen mag je max. 6 schepjes doen.
Probeer t is.
Het is echt alleen voor de voeding te verdikken, ze krijgen er geen voller gevoel door,
ze worden er dus niet dik van.
Groetjes Meid 21
 
Hoi Sannes,

Ik ben op 20 september 2005 bevallen van een zoon, Quenten.

Vanaf zijn geboorte spuugde hij ontzettend veel. De kinderarts had ons ook johannespitmeel geadviseerd. Zijn voeding is inmiddels: Friso Comfort met Nutriton (is johannespitmeel) en  rijstebloem. Na  5 maanden spuugde  Quenten  nog steeds ontzettend veel. Maar omdat hij in gewicht goed aankwam en verder vrolijk en alert was,  werden we niet serieus genomen door de kinderarts. Een paar weken terug ben ik een gesprek aangegaan met de kinderarts dat ze mijn zoontje eens moesten onderzoeken op reflux (is overmatig spugen bij baby's). Dit hebben ze gedaan en hij heeft inderdaad reflux. Nu krijgt Quenten 2 soorten  medicijnen. 1: om ervoor te zorgen dat zijn voeding sneller van zijn maag naar zijn darmen gaat; 2: een tabletje tegen maagzuur. Want door maagzuur ontstaan  buikkrampjes en pijn. Inmiddels gaat het een stuk beter. De voeding hebben we nog iets dikker gemaakt en de medicijnen slaan goed aan.

Mijn advies; vertrouw op je eigen gevoel!! Kijk naar je kindje, denk je dat ze pijn heeft, laat je doorverwijzen naar een kinderarts. Laat desnoods ook je kindje onderzoeken. Niet ieder kindje heeft reflux, maar artsen zeggen ook veel te vlug, dat gaat vanzelf wel over.

Succes!!! Groetjes Monique & Quenten
 
Bedankt hoor, van dat reflux had ik al gehoord, we zien nog even aan,
ze heeft gister zowaar 2 flessen helemaal gedronken zonder alles er uit
te spugen, nog wel iets, maar minimaal t.o.v. eerder.



De voeding nog dikker maken, ja, ik weet dat er meer in mag, probleem is echter dat er geen speen is waar dit door heen wil.

Heb hier al een hele winkel aan spenen.

De Dental van Difrax, de 1-2-3 van Difrax, de L van Difrax, en een papspeen (die is weer te groot).



De spenen van Difrax vind ze helemaal niets, die is te smal in haar mondje.



De enige die redelijk gaat is de 3+ van Avent (gister gekocht), dan
heeft ze wel binnen 10 minuten haar fles leeg.. (is dat niet té snel).
Door de 2+ gaat het ook niet.



Welke spenen gebruiken jullie als er johannesbroodpitmeel wordt
toegevoegd? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit
probleem.











 
Hoi Sannes,

Sinds Quenten johannespitmeel in z'n voeding krijgt gebruik ik de 1-2-3 speen van Avent. Quenten was toen nog maar een week of 3 oud. Zijn papfles bestaat uit: 210 cc water, 7 schepjes Friso Comfort, 6 schepjes Nutriton en 2 schepjes rijstebloem. Dit is de "dikste" voeding die Quenten krijgt. Hij drinkt deze dus helemaal leeg met de 1-2-3 speen. We beginnen op stand 1 en eindigen op stand 3. Doordat de melk afkoelt wordt de voeding weer dikker. Quenten heeft zijn fles ook altijd binnen 5 à 10 minuten leeggedronken, maar daar kun je niets aan doen. Daarna gewoon langer rechtop houden zodat de voeding voldoende tijd krijgt om te zakken.

Succes!! Monique & Quenten
 
Hallo,

Mijn zoontje, nu 5 maanden, had (ook) last van Reflux. Hij heeft daarvoor medicijnen gekregen, Losec, om het maagzuur tegen te gaan. Om ervoor te zorgen dat de voeding beter in zijn maagje bleef ben ik (toch wel jammer) over gegaan van borstvoeding naar Nutrilon AR (Anti Reflex) en dat hielp direct. Hij krijgt het nu nog steeds en drinkt het nog steeds met de AVENT speen nr. 1.

Groetjes mmv Jeffrey
 
Terug
Bovenaan