ontzettend spugen

Probleem/vraag;





Mijn dochter van 8 weken spuugt met een grote boog haar voeding er weer
uit. Soms al na een minuutje gedronken te hebben, soms pas na een uur.


Ze had hier enige weken geleden ook last van, en ben toen
Johannesbroodpitmeel door haar voeding gaan doen, hielp direct, sliep
direct ook tot 05.00 door.





Twee dagen geleden heeft ze het eerste prikje gehad, en is nu ook iets verkouden, verstopte neus.


Nu is de hele ellende is weer overnieuw begonnen met spugen, en ik weet niet waar het aan ligt, ik heb niets veranderd.





Vannacht haar hele bedje weer moeten verschonen, omdat ze echt de hele
inhoud van de fles door haar bed had gegooid. Het komt haar neusje
erbij uit. Zo zielig, en behoorlijk vervelend voor ons. De fles geven
wordt zo een enorme taak.





Had een Avent fles, met iets groter gat (ivm die verdikte melk) en nu een Difrax fles met z on kromming, niets helpt.





We zien het ook niet aan komen, ze houd even in, en ineens, met een
enorme boog alles er weer uit. Haar kleren verschonen, die van ons, de
vloer en de rest van de omgeving.





Op 150 cc doe ik nu 4 dikke scheppen Nutriton (eerder was 1/2 scheppen al voldoende).





Wie o wie helpt of ken dit probleem?





Sannes


mv Mila 19-2
 
Hoi,

Misschien is je dochter iets minder fit,vraagteken (doet ´t ff niet). Er gaat ook wel een klein griepje rond. En het kan ook zijn dat de griep nét door de prik doorzet. Houd het even in de gaten, vooral de plasluiers. Mocht het met een paar dagen niet verbeteren, dan zou ik voor de zekerheid even met de huisarts bellen.

Veel beterschap.

Groetjes Marieke
 
Hoi Sannes,

Ik herken je probleem maar al te goed. Wij hebben het ook gehad, precies zoals jij omschrijft. En niet om je te ontmoedigen, maar dat heeft geduurd tot ons zoontje brood (en ander vast voedsel)  ging eten en wat meer rechtop ging zitten. En toen was hij dus ruim zeven maanden. Nu gaat het stukken beter, maar het is nog niet over. Hij spuugt nog vaker dan gemiddeld.

Je kunt met je huisarts overleggen (of met de CB-arts) of het misschien het maagklepje is dat niet goed functioneert, maar dat is vaak niet het probleem. Vaak is het toch gewoon een kwestie van afwachten tot het overgaat, hoe beroerd ook...

Veel sterkte ermee...

Groetjes Ottie
 
Hoi Sannes
helaas kan ik alleen maar beamen wat er al staat. Ook mijn zoon spuugde heel erg, soms moest ik 5x per dag voor hem en mij nieuwe kleding aantrekken en het bedje verschonen. Helaas gaat het pas met de tijd over, bij hem ging het van de 1 op de ander dag  veel beter  maar toen was hij  6 maanden. Wel ging het met 4 maanden  al iets  beter met wat vaste voeding en opvolgen van de advies vd huisarts, hoewel de projectiel spugen wel af en toe bleef. Als jouw kind geen plasluiers heeft moet je je  zorgen  maken, daarvoor is het vooral onhandig.
Bij alle baby's sluit het maagklepje niet, bij de de een erger dan dan de ander. Ik ben bij de huisarts geweest, hij gaf mij het advies om inderdaad johannesbroodpitmeel te gebruiken, onder het matras aan de hoofdeind een opgerolde handdoek zodat er geen zuur in de slokdarm kan inlopen en gefaseerd eten geven zodat het buikje niet helemaal vol is,  niet in de wippertje zetten direct na het eten want dan vouwt het maagje dubbel = zuur in slokdarm, maar zeker 15 min rechtop houden. Dus 1 voeding in 2 of 3 delen geven. Dat hebben we geprobeerd en het ging inderdaad veel beter. Nu is hij 9 maanden en heeft er (bijna) geen last meer van. Het maagklepje sluit pas goed op 12 maanden. Sterkte en vooral niet te druk maken, dat voelt jouw kind en wordt dan zelf ook nerveus. Mocht je niet gerust zijn ga dan vooral bij jouw huisarts langs!!!

Succes
 
Hoi Sannes,

Ik ben op 20 september 2005 bevallen van een zoon, Quenten.

Vanaf zijn geboorte spuugde hij ontzettend veel. De kinderarts had ons ook johannespitmeel geadviseerd. Zijn voeding is inmiddels: Friso Comfort met Nutriton (is johannespitmeel) en  rijstebloem. Na  5 maanden spuugde  Quenten  nog steeds ontzettend veel. Maar omdat hij in gewicht goed aankwam en verder vrolijk en alert was,  werden we niet serieus genomen door de kinderarts. Een paar weken terug ben ik een gesprek aangegaan met de kinderarts dat ze mijn zoontje eens moesten onderzoeken op reflux (is overmatig spugen bij baby's). Dit hebben ze gedaan en hij heeft inderdaad reflux. Nu krijgt Quenten 2 soorten  medicijnen. 1: om ervoor te zorgen dat zijn voeding sneller van zijn maag naar zijn darmen gaat; 2: een tabletje tegen maagzuur. Want door maagzuur ontstaan  buikkrampjes en pijn. Inmiddels gaat het een stuk beter. De voeding hebben we nog iets dikker gemaakt en de medicijnen slaan goed aan.

Mijn advies; vertrouw op je eigen gevoel!! Kijk naar je kindje, denk je dat ze pijn heeft, laat je doorverwijzen naar een kinderarts. Laat desnoods ook je kindje onderzoeken. Niet ieder kindje heeft reflux, maar artsen zeggen ook veel te vlug, dat gaat vanzelf wel over.

Succes!!! Groetjes Monique & Quenten
 
Hoi Sannes,
Je verhaal klinkt erg bekend wij hebben het zelfde met 1 van mijn meiden,
ook zij heeft Johannes er in wij hebben haar bedje en zelfs haar matras verhoogd zo dat ze wat rechter ligt wij namen haar ook na de fles 10 minuten echt bij ons zo dat ze omhoog kon zitten.
We hebben haar ook in het wippertje gedaan en ik moet zeggen dat ze daar ook minder in spuugde maar ja ik was ook genood zaakt het zo te doen ik heb dan ook een tweeling.
Leonique geeft ook meer terug als ze verkouden is omdat ze dan toch al anders moet drinken dus ik denk dat je dochter daar ook last van heb.
Wij hebben haar toen op de zij gelegd met een grote badhandoek( goed strak opgerold) achter haar rug de handoek moet wel groter zijn als je meisjes, en we hebben aan de voorkant ook een handoek opgerold terhoogte van haar borst gelegd ze kan dan niet om rollen en als ze dan spuugd loopt het toch naar beneden en niet meer terug in haar mond wij hebben daar door echt wat rustiger door kunnen slapen.
Hoop dat je er wat aan heb.]
Groetjes van Silvia.
 
hallo
kan het soms niet zijn dat je kleintje te vol zit volgens mij is op die leeftijd 90 cc al voldoende mijn zoontje gaf daardoor namelijk ook over ik geef nu zelfs dat hij acht maanden is met de laatste voeding net 120 of 150 cc en dat gaat goed niet elk kind drinkt dezelfde hoeveelheid al, het consultatieburo scheert alle kinderen zowat over een kam als het gaat om voeding.
Ook kun je je beter misschien aan de voorschriften houden van nutrilon want 150 cc zijn vijf afgestreken maatlepeltjes, 1 schep afgestreken per 30 cc, op het pak staat ook dat het consequenties kan hebben als je dat niet doet.
heel veel succes en blijf rustig
groet, claudia
 
hoi,

Ook mijn dochtertje heeft altijd al veel gespuugd. Toen ze overging op de nutrilon AR (met joh. broodpitmeel inderdaad) ging het ook een stuk beter maar soms (vooral als ze wat ziekjes is of erg moet hoesten en het een beetje benauwd krijgt), spuugt ze evengoed nog. Volgens de arts is het niets ernstigs en alleen vervelend voor ons omdat ze onder zitten of het bedje onder zit maar de baby zelf heeft er vaak geen last van. Mijn dochter kan een seconde na het spugen ook weer vrolijk zitten lachen. Nu ze 7 maanden is en nog maar op 3 of 4 flessen per dag zit gaat het stukken beter en spuugt ze nauwelijks meer!! Het is vaak vooral iets van de eerste maanden (en hoeft trouwens helemaal niets met kma te maken te hebben want dat wordt al snel gedacht).

X F.
 
Terug
Bovenaan