Ontzettende jeuk aan buik!

<p>Hai!</p><p>Dit is mijn 2e zwangerschap en ben nu bijna 8 weken zwanger. Alleen heb ik ontzettende jeuk aan mijn buik! Maar echt. Niet. Normaal!!</p><p>Bij mijn eerste zwangerschap had ik in eerste instantie geen jeuk of striae. Tot ik een x mijn buik stootte en er dus een wondje kwam. Hierna dus ook striae gekregen. Nu is dat wondje helemaal dik en zichtbaar aan het worden en zit er een rood puntje op; alsof het elk moment open barst.. Ook is m’n striae over mijn gehele buik dikker en blauwer aan het worden met her en der een rode vlek/bult.</p><p> </p><p>Is dit normaal??!!</p>

Ja ik had tijdens mn 2e zwangerschap ook veel last van jeuk aan de striae van de 1e zwangerschap die weer uitrekte. Elke ochtend en avond insmeren, goed vet houden en echt niet krabben.. de huid onder de striae is heel dun!

Buik goed vet houden met olie en bij erge jeuk misschien insmeren met koelzalf? Hoop dat het o den duur allemaal wat minder word voor je! Succes!

Menthol zalf helpt hier heel goed tegen de jeuk. Misschien dat dat nog extra verlichting geeft. Ik gebruikte het naast het 2x per dag smeren met een olie of vette crème. Als het jeukte dat erop smeren.. 

Ik heb bij vlagen jeuk aan mijn buik, maar begreep door te Googlen al dat het een veelgehoorde zwangerschapskwaal is. Ik gebruik nu de zwangerschapsolie van Weleda, ook om striae hopelijk wat te voorkomen. Heerlijk spulletje!

Terug
Bovenaan