Ontzettende jeuk over het hele lichaam!!

Wie heeft daar ook zo'n last van  Ik heb het sinds een paar weken, soms is het wat erger dan anders, maar nu heb ik er al weer 3 dagen last van!!

Ik word er stapelgek van, heb al van alles geprobeerd, van mentholpoeder tot hypallergeen bodymilk. Een  koude douche, warme douche, met olie smeren..      Echt helemaal niks helpt... Ik kom niet meer aan mijn slaap toe, en lig de hele nacht te krabben, tot bloedens toe

Iemand die dit herkent en mij wat tips kan geven?

Kus Leontine 36w5d

Hallo,

Ik heb er tijdens mijn eerste zwangerschap ook last van gehad,
maar niet zo hevig als jij omschrijft.
Ik kan je helaas geen tips geven, maar ik wilde even laten weten
dat ik met je meeleef...
Je zit vast al vanaf vanmorgen met smart op antwoorden te wachten...
jammer dat er nog niemand heeft gereageerd.
Hopelijk stromen de reacties vanmiddag binnen...

Liefs, Judith

Hoi Leontine,

Tijdens m'n eerste zwangerschap heb ik ook erg last van jeuk gehad. Vreselijk! En de verloskundige zei laconiek: ja, dat kan....
Wat bij mij een klein beetje hielp was calendulazalf. Daarvan een dikke laag op m'n buik, doek eroverheen en dan m'n kleren. Geen gezicht, maar het hielp iets.
Succes en misschien helpt het dat het bij mij ook zomaar ineens weer overging. Waarschijnlijk heeft het te maken met dat je kleine je ingewanden in de knel brengt waardoor er meer afvalstoffen in je bloed terecht komen.

Groetjes,
Hester

He Leontine,

Ik heb ok zo'n last van jeuk maar heb het idee dat het bij mij komt door een erg droge huid. Ik smeer nu 2 keer per dag met Dermo-hyperallergeen spul van Vaseline intensive care en dat helpt bij mij erg goed. Ik hoop voor je dat je iets vind ertegen want ik snap dat je hier gek van word! Sterkte!

Groetjes Sandra

hoi hoi, ook ik heb bij mijn eerste zwangerschap ontzettende jeuk gehad op mijn buik borsten, benen en armen bij mij zei de gyneacoloog dat het kwam doordat je lever veel te voorduren heeft tijdens je zwangerschap en dat het zich uit door een soort van jeukende "uitslag".   Ik moest het behandelen net zoals bij waterpokken; heel ouderwets met een washandje gevuld met havermout nat maken en je daarmee afdeppen onder de douche en voordat je naar bed gaat insmeren met bepanthen zalf te koop bij de drogist en apotheek.

De naam van de zalf kan iets veranderd zijn kan er alleen niet op komen.
Verder helpt het om de verwarming niet te hoog te zetten ivm de warmte stuwing op je huid niet te heet douchen en katoenen kleding te dragen.

Weg gaat het niet maar het nam bij mij de jeuk denk ik voor 70% weg.

1 troost bij mij was het na de bevalling binnen een week weg. Ben nu zelf 15 weken zwanger van de tweede maar mocht ik weer jeuk krijgen doe ik het precies hetzelfde.

heel veel succes het gaat echt weer over!! liefs Monique

Hoi,

Ik heb in het begin van mijn zwangerschap (week 11) ook erge last gehad van jeuk op benen en armen. Ik ben toen naar de huisarts geweest en hij heeft mijn bloed getest op gal en leverfunctie's (eventueel verminderde werking van de lever en galstenen). Die uitslagen waren goed en een week later was de jeuk plotseling weer verdwenen. Waar het door is gekomen is nu nog steeds niet duidelijk. Het kan ook een allergische reactie op iets zijn geweest.

Succes!

Hoi, had ik ook 1e zwangerschap. De littekens (3 jaar terug) zijn zelfs nog zichtbaar! Vooral op mijn benen. Balen. Maar ik heb nog 5 tubes staan van wat mijn gynaecoloog me toen voorscheef en dat was dit: Mucilago Carbomeri cum Mentholi 1%. Mm ik zie nu dat de tubes al bijna 3 jaar over datum zijn, ik had ze voor deze zwangerschap willen bewaren... want het hielp wel! Je huid wordt er heeeeeel erg koud van en dat doet de jeuk afnemen. Ik heb er wel een liter van doorheen gejast. Sterkte! Louzel

Terug
Bovenaan