Ontzettende pijn onderbuik na gemeenschap

<p>Hallo, </p><p>Ik ben volgens mijn berekening 5.5 week zwanger. Nu heb ik al 2 keer na de gemeenschap hele erge pijn gehad in mijn baarmoeder. Houdt dan een minuut of 10 aan en erna is het weg. Tussendoor merk ik deze pijn ook af en toe maar dan zijn het wat korte steken en dan is het weer weg. (vooral als ik op mijn buik slaap). Ik maak me hier eigenlijk wat zorgen over. Heb nog geen afspraak bij de verloskundige gemaakt. Is dit normaal? </p>

Dit is niet zo vreemd hoor. Door een orgasme trekt je baarmoeder samen, dat is altijd zo. Als je zwanger bent, kan het zijn dat je die samentrekking veel beter voelt, en dat het zelfs pijn doet. Ik schrok hier de eerste keer ook behoorlijk van, maar het kan geen kwaad voor je kindje. Het kan ook best zijn dat je hier over een paar weken helemaal geen last meer van hebt, en dat het over een paar maanden ineens weer terugkomt...

Hoi,
Gefeliciteerd! Zo leuk! 
Ik ben 7 weken zwanger en herken dit precies!
Na gemeenschap krom staan van de pijn die na een minuut of 5-10 weer weg is. Ik weet niet hoe dit komt.
Ik weet wel dat die steken en af en toe kramp die je voelt, het innestelen van het vruchtje is, en het groeien van je baarmoeder is. Ik heb zo'n 2x per dag links bij mijn baarmoeder een steek. Verder af en toe doffe krampen alsof ik ongesteld ben. Voor zover ik weet is het allemaal normaal.
Ik was er ook onzeker over en heb het aangegeven aan de telefoon toen ik de verloskundige de 1e keer sprak om een afspraak te maken. Zij gaf ook aan dat het veelvoorkomende kwaaltjes zijn. 
De onzekerheid is killing, ik weet het. Maandag heb ik mijn eerste echo en denk er enorm veel over na. 
Je kunt je vk gerust bellen hoor, zij zijn er om je gerust te stellen en geen vraag is te gek of teveel. Je kan dan ook meteen een afspraak maken voor een eerste echo. Heb je iets om naartoe te leven en naar uit te kijken. :) 
Succes! 

Jij ook gefeliciteerd. Ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die dit heeft. Stelt mij wel gerust. Spannend die eerste echo. Heel veel succes?!
Ja ik moet de verloskundige inderdaad eens gaan bellen om een afspraak in te plannen, dan kan ik het ook even bespreken. 

Yes herkenbaar!! Ik had dit ook de eerste weken. Vanaf een week of 8 is het (thank god!) niet meer pijnlijk na een orgasme.Durfde een tijdje eigenlijk geen seks te hebben hahaha. 

Wacht maar tot je nog verder bent.
Zodra je dan een keer sex hebt ga je daarna of zelfs tijdens de sex last krijgen van harde buiken die zijn veel vervelender en gaan lastiger weg.

Terug
Bovenaan