Ontzwangeren en kwaaltjes

Hee lieve moeders!

Wat ik me afvroeg is of er meer moeders last hebben van het ontzwangeren?
Echt ikzelf ben 12 weken geleden bevallen en ik kamp wel met een postpartum depressie helaas...
Maar daarnaast deze kwaaltjes:
Soort mist in mijn hoofd, wazig zien..heel moe en slap, geen energie, heel veel zweten, angsten...

Herkent iemand dit een beetje?
Ik.hoorde dat het wel een jaar kan duren? ?
Groetjes,,
Esther
 
Ja, dat herken ik zeker! 9 maanden na de geboorte van onze oudste voelde ik mij van de ene op de andere dag weer mijzelf.

Na de geboorte van de tweede ben ik gaan lezen in ‘mama ontzwangert’ en dat gaf genoeg herkenning om mijn lot maar even te accepteren.
Wees lief voor jezelf, slaap als je moe bent, trakteer jezelf op nieuwe kleding of een kappers bezoek. Tijd voor mijzelf vrijmaken doe ik nog steeds en maakt mij een leukere mama
 
Voor mij ook heel herkenbaar. De eerste maanden had ik het telkens bloedheet (we gingen de winter in en heb het normaal snel koud). Die vermoeidheid is ook heel normaal. Je lijf is waarschijnlijk nog aan het bijkomen en de hormonen moeten ook weer naar het normale gaan.
Ikzelf had tot 9 maanden na mijn bevalling ineens weer last van een lage bloeddruk (donker worden voor mijn ogen als ik te snel opsta) terwijl ik hier al jaren geen last meer van had door een ander voedingspatroon.
Is heel normaal dus allemaal :)
 
Ja ik vind het ontzwangeren heftig hoor. Ik ben zeven weken geleden bevallen.
- Ik ben doodmoe (komt natuurlijk ook door de gebroken nachten)
- nog steeds regelmatig pijn bij het opstaan bij mijn stuitje.
- ik voel me soms heel alleen... (Hallo corona en babybubbel...) De muren komen dan op mij af.
- mijn ogen trillen soms heel hard.
- even tussen ons: Ik snak soms best wel eens naar mijn oude leventje waarin ik fulltime werkte.

Maar ik deal er mee . Want ik heb de mooiste dochter van de hele wereld ? neemt niet weg dat ik soms enorm hard huil en alles even eruit gooi. Dat lucht me vaak wel op.
 
Dank jullie voor de reacties!!
Goed om te horen dat het er allemaal bijhoort...ook al is het moeilijk vaak.

Ja, ik vind het ontzwangeren ook echt heftig...het voelt soms echt niet meer als mezelf...
En ook zo slap voel ik me...dan denk ik wow....leef ik wel ?
En dat anders zien is dat ook nor maal of is dat iets van de schildklier ofzo?
Voor de moeder die ook net is bevallen, als je graag berichten wilt delen met mij laat maar weten?
Kunnen misschien email sturen ofzo? ?
En de anderen ook natuurlijk.
 
Klopt, je zicht kan ook veranderen door hormonen en vermoeidheid. Een goede opticien zal je nu geen nieuwe bril verkopen, omdat die hormonen je nog pesten(mocht je brildragend zijn zoals ik).

Als je erg twijfelt over je schildklier kun je altijd even de huisarts bellen en vragen of ze het willen controleren. Mag best, er gebeurt veel in je lijf!
 
Wauw ook door hormonen ja?
Het is zo'n raar en apart gevoel in mijn hoofd....en waarom dat gevoel van of je wel leeft of niet en angsten....pfff

Ik slik ook antidepressiva nu 8 weekjes misschien heeft het ook daarmee te maken ?
Hoe lang heeft het bij jullie zo.geduurd.totdat je een beetje " jezelf " bent ?
Ik voel me soms heel erg eenzaam hierin.. daarom vind ik.het fijn om met andere moeders erover te praten ?❤
 
Terug
Bovenaan