Onveilig gedaan zwanger?

Zwanger!?
Ik zit nog midden in mijn ontpil proces, geen zicht op een vaste cyclus dus. We zijn overgegaan op condooms omdat de pil effect heeft op de werking van medicatie welke ik sinds vorig jaar zomer nodig heb.

Nu hebben wij deze afgelopen vrijdag(4-3) laten liggen en heel stom niet opgelet want het zou zomaar ook precies rondom de eisprong kunnen zijn.

Wat waren jullie eerste symptomen en wanneer zou ik kunnen testen? Gezien ik geen zicht heb op wanneer ik ongesteld zou moeten worden.

Nu redelijk wat witte vloed en onrustig gevoel bij mijn buik. Zondag en maandag ook echt niet lekker geweest, slap en futloos.
 
Hoi,
Ik zou na 2 weken testen dan zou je met een gewone test al iets moeten kunnen zien zo niet zou je t een weekje later weer kunnen proberen of een sensitest gebruiken maar daar heb ik geen verstand van nog nooit gebruikt die zouden in theorie eerder aan kunnen geven

Mijn eerste signalen waren dat m'n bh's niet goed meer zaten m'n borsten groeide en een weeïg gevoel in m'n onderbuik al voor dat ik ongesteld moest worden
 
Je hebt geen morning after pil genomen denk ik? Je zou nog kunnen proberen of je vandaag een koper spiraal kan laten plaatsen, dit kan na 5 dagen onbeschermde seks.

Of de Ella One morning after pil! Bedenk me net dat die ook tot maximaal 5 dagen kan.
 
Een oeps is meer dan welkom, dus als het zo is dan gaan we er gewoon voor. We hebben bewust nu voor de condoom gekozen zodat we meteen kunnen beginnen als de woonruimte het toelaat. Een Spiraal heeft deze optie niet, dan moet je lijf ook weer opnieuw wennen.
 
Voor mij was het eerste signaal dat ik een soort van opvliegers kreeg, ik had het telkens superwarm en was snel moe, terwijl dat niet verklaard kon worden door het weer. Bij mijn zoontje testte ik 3 dagen daarna positief, bij deze zwangerschap de volgende dag (bij mijn zoontje toen nog negatief). Bij de zwangerschap ertussen merkte ik vooral krampen in mijn baarmoeder waardoor ik een test deed (toen ook geen idee van mijn cyclus, want was nog niet ongesteld geweest na de bevalling).

Sperma kan tot een dag of 5-7 (in zeer gunstige omstandigheden, meestal is het korter) overleven, en de meeste vrouwen kunnen 2 weken na bevruchting positief testen, soms duurt dat nog net ietsje langer. Ik denk dat als je 3-3,5 weken na de onveilige seks nog geen positieve test hebt, je ervanuit kunt gaan dat je niet zwanger bent geraakt. Als je heel snel een positieve test hebt, is dat vanaf zo'n 7-8 dagen na bevruchting, wat dus in principe vrij kort na de seks zou kunnen gebeuren als je op dat moment toevallig net een eicel klaar had liggen en je partner sterke zwemmers heeft. Maar ik zou zelf waarschijnlijk tenminste 14 dagen wachten na de onveilige seks met testen (tenzij je eerder duidelijke symptomen ervaart), want een negatieve test na 7 dagen zegt eigenlijk nog niets, omdat echt alles supersnel moet gaan om dan al positief te testen. 
 
[quote quote=10538454]Voor mij was het eerste signaal dat ik een soort van opvliegers kreeg, ik had het telkens superwarm en was snel moe, terwijl dat niet verklaard kon worden door het weer. Bij mijn zoontje testte ik 3 dagen daarna positief, bij deze zwangerschap de volgende dag (bij mijn zoontje toen nog negatief). Bij de zwangerschap ertussen merkte ik vooral krampen in mijn baarmoeder waardoor ik een test deed (toen ook geen idee van mijn cyclus, want was nog niet ongesteld geweest na de bevalling).

Sperma kan tot een dag of 5-7 (in zeer gunstige omstandigheden, meestal is het korter) overleven, en de meeste vrouwen kunnen 2 weken na bevruchting positief testen, soms duurt dat nog net ietsje langer. Ik denk dat als je 3-3,5 weken na de onveilige seks nog geen positieve test hebt, je ervanuit kunt gaan dat je niet zwanger bent geraakt. Als je heel snel een positieve test hebt, is dat vanaf zo'n 7-8 dagen na bevruchting, wat dus in principe vrij kort na de seks zou kunnen gebeuren als je op dat moment toevallig net een eicel klaar had liggen en je partner sterke zwemmers heeft. Maar ik zou zelf waarschijnlijk tenminste 14 dagen wachten na de onveilige seks met testen (tenzij je eerder duidelijke symptomen ervaart), want een negatieve test na 7 dagen zegt eigenlijk nog niets, omdat echt alles supersnel moet gaan om dan al positief te testen. [/quote]Afgelopen maandag toevallig ook opvliegers gehad, kon ook niet thuisbrengen waardoor. Ik ga dit weekend denk ik toch maar vast een test doen, al is het maar om er zelf wat rustiger van te worden. Vannacht ook een appart gevoel in mijn buik gehad.
 
Ja ongeveer die twee weken, daarnaast kan je lichaam je erg voor de gek houden. Het ontpil proces lijkt sterk op een zwangerschap. Heel veel succes met wachten komende weken.
 
Vandaag een vroege test gedaan, deze was negatief. Maar tevens vandaag ook samen besloten om er echt voor te gaan. Ook al is onze woning nog te klein. We gaan er het beste van maken met de middelen die we hebben. De woningmarkt en huursector is te krap om te erop te wachten.
 
Terug
Bovenaan