Onvermoeibare relatie

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>ik lees vaak op dit forum en weet niet zo goed waar terecht te kunnen met mijn probleem. <br />wellicht heeft iemand advies en of herkend iemand iets. <br />mijn partner en ik kennen elkaar al 20 jaar, vanaf mijn 18e. Toen we de eerste keer bij elkaar waren ging hij vreemd. Daarop maakte ik het uit. Maar de 20 jaren erna kwamen we telkens aan uit, aan uit, bij elkaar terug. Heel ongezond. In 2017 besloten we het nogmaals echt te gaan doen samen; diverse afspraken gemaakt en vervolgens gegaan voor een kindje. Dat lukte en we hebben een prachtig meisje. Echter; van onze afspraken is niks terecht gekomen. Meneer doet nog steeds alles waar hij van beloofd had te stoppen, bijvoorbeeld blowen. Hoi is de hele dag van de kaart. Gaat middenin in de nacht een keer naar bed en strompelt om 12u een keer z’n nest uit. Dat is nog niet m’n grootste probleem. <br />Ik loop constant op m’n tenen omdat ik bang ben dat hij boos wordt. Hij gaat van 1 naar 100 binnen 2 seconden. <br />omdat we 20 jaar aan uit zijn geweest hebben we beiden ook andere partners gehad. Dit wordt zo ongeveer bij iedere ruzie naar boven gehaald op de meest Gore manier ooit. En dat is waar het hier voor mij nu om gaat. <br />de taal die er dan uit komt is van een ander niveau. Ik durf hier niet alles te herhalen meer het is in de trant van kk ho**, ik laat me door iedereen n***** en nog uren en urenlang vernederende taal. De pijn die het me telkens weer doet is onbeschrijfelijk. Na 6/7 uur zulke taal in het echt of via app vaak biedt hij z’n excuses aan. Ik ben dan helemaal verdoofd en lam geslagen. <br />hoe kan het dat ik dit accepteer. Kan ik iets doen wat hem rustig maakt zodat hij stopt tijdens z’n tirades? Gaat dit ooit ophouden? We wonen al niet meer samen want ik kan dit niet meer aan. Op momenten romantiseer ik hem en ik geloof al 20 jaar z’n excuses voor n beloftes om er nu echt mee te stoppen en eens volwassen te worden. <br />Wat te doen?</p>

Meid, kies voor jezelf en je kindje! Zou je willen dat iemand je dochtertje zo behandeld? Ik neem aan van niet dus geef het goede voorbeeld en laat jezelf ook niet zo behandelen!
Uiteraard is dat heel makkelijk gezegd. Misschien is het idee om in therapie te gaan en te kijken waarom je het accepteert dat je zo behandeld word? 

ik denk dat je aan het verloop van de relatie wel kan opmerken dat het niet gaat veranderen.
in ieder geval heel veel sterkte! 

Dank dat je de moeite neemt om te reageren. Ik weet het, je hebt gelijk. Ik raak vriendin na vriendin kwijt hierdoor, ze zijn het allemaal beu. 
Ik hou me vast aan de goede momenten, maar ik lijk wel op. 
onvermoeibaar dit. 

Je kan een ander niet veranderen. Dat zal diegene zelf moeten doen en dat moet hij in dit geval dan wel willen. Als je al 20 jaar zo rommelt geeft dat niet echt hoop dat hij ooit zal veranderen. Kies voor jezelf en je kindje, daar heb je wel controle over en kun je een fijne omgeving voor jullie creëren. Sterkte

Ik hoop dat je na 20 jaar zelf het antwoord op die vraag kunt geven? Je laat je door iemand vernederen, dat is geen goed teken qua eigenwaarde. Ik adviseer je om hulp in te schakelen van een psycholoog om daar aan te werken. Hopelijk krijg je dan het zelfvertrouwen en de eigenwaarde om deze situatie goed in te schatten, daar naar te handelen en uiteindelijk een relatie met iemand te krijgen die wel goed voor je is. Je dochter ziet dit nu gebeuren. Er bestaat een aanzienlijke kans dat zij jouw gedrag overneemt en uiteindelijk in precies zulke relaties terechtkomt. Lijkt me dat je dat ook niet voor haar wilt (als je de keuze voor jezelf niet kunt of durft te maken).

Ahh wat afschuwelijk dit wat ik lees...
Je hoeft dit zeker niet te accepteren.
En als je nou zou merken dat hij aan zichzelf werkt dan was het ook anders he...

Ik zat ooit in een relatie 13 jaar lang naast een blowende gamer. Ik woog uiteindelijk over de 100 kilo. Toen ik 30 was heb ik voor meelf gekozen. Maar ik had geen kids toen. Dus dan is het wel iets makkelijker.

Bedenk je worden je kids en jij hier gelukkiger van. Want jij moet niet op je tenen hoeven te lopen of te horen dat je andere bedpartners hebt gehad op de akeligste manieren.

Je kunt dit we zijn allemaal veel sterker dan we denken!! Veel succes en sterkte

Ga alsjeblieft bij hem weg! Voor jezelf en je dochtertje! Schakel hulp in van een psycholoog, en een advocaat (want jullie hebben samen een kindje) en zo snel mogelijk zodat hij jullie niet meer pijn kan doen.
Ik adviseer normaal nooit dat mensen uit elkaar moeten gaan, zeker als er kinderen zijn, maar jullie veiligheid is echt belangrijker!
Heel veel succes en liefs! Je bent heel veel meer waard dan hoe hij je behandelt.

Terug
Bovenaan